Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Sunday, August 14, 2011

terma terma internet yang patut anda tahu

sebenarnya ramai orang yang tak tahu dengan internet slang ni. internet slang ni kebanyakkannya shortform maka orang tak tahu maksud sebenar dia. contohnya shortform LOL ramai yang ingat LOL tu ialah Lots of Love. memanglah LOL tu boleh guna untuk Lot of Love jugak. tapi kalau ikut internet slang yang sebenar LOL tu maksud dia Laugh out Loud. atau dalam bahasa melayu nya Gelak Berdekah Dekah. so, disini ada satu cerita lawak bila orang selalu misunderstanding dengan internet slang ni. ada kawan aku buat statu kat facebook. status dia macam ni.

"sedihnya kucing aku mati pagi tadi. kesian dia. tak tahu sakit apa. LOL"

dan aku pon komen la, "apa yang kelakarnya kucing kau mati?"

nampak tak masalahnya bila dah misunderstanding dengan internet slang ni? so disini aku akan senaraikan sedikit perkataan internet slang ni bagi kau buka mata sikit dengan perubahan semasa.

1) LOL - Laugh out Loud
2) LMAO - Laughing My Ass Off
3) LMBO - Laughing My Balls Off (sesuai diguna oleh lelaki sahaja)
4) AFK - Away From Keyboard
5) AFC - Away From Computer
6) NP - Now Playing
7) NAFC - Not Appropriate for Children
8) NSFW - Not Save for Work
10) NBD - Not Big Deal
11) AQAP - As Quick As Possible
12) YNK - You Never Know
13) *$ - Starbucks
14) DGAS - Don't Give A Shit
15) FWB - Friends With Benefit

lah. banyak sangat la pulak kan. kau kelik la sini. takkan aku nak taip semua kan. 


.



No comments: