Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Saturday, August 14, 2010

Cerpen blog: ramadhan dan cinta [5]

Pukul 2 pagi. Zuren masih bergolek diatas katilnya. Sekejap kekiri, sekejap kekanan. Ish apa aku ni. Dh angau ke? Eh, tp dia mcm suka kt aku lah. Betul jugak, aku ngn dia mcm ada jodoh je. Asyik bertembung je. Eh, tapi betul ke dia nak kat aku. Aku ni kuli dia je. Dia pulak boss aku. Tu dh mcm pipit rimba dan merak kayangan tu. Peribhsa apa aku guna ni. Hiperbola nya. Tp kalau dia minat kat aku pn apa salahnya, dia pun hensem jugak. Zuren senyum sendiri. Angaunya makin parah. Tiba2 telefon motorola nya berbunyi. Ish sapa pulak call time2 mcm ni? Hee, kacau org nk berangan la. Xda nama pulak tu. Sapa ni?

"hello," zuren menjawb kasar.

"salam sejahtera keatas kamu juga, dh tido ke?" eh, sape ni, dh la call org pagi2, pastu nk perli2 pulak.

"assalamualaikum, ya boleh saya bntu? Siapa ni?" nadanya masih kasar. Marah angan2nya diganggu panggilan dr org yg tidak dikenali.

"amboi garangnya,"

"hei, awk jgn nk buat panggilan hangit dgn sy boleh tak? Tak jalan la, baik awk ckp awk siapa, kalau tak sy letak," zuren bertambah marah. Siap bg ugutan lg.

"eh, nanti2. Jgn letak lg. Its me lah, kamal,"

"ha? Kamal?" zuren mula merendahkan suara. Alamak malunya. Asyik kena marah dgn aku jelah dia ni. Eh, kenapa dia call aku ek? Panjang pulak umur dia. Baru je tadi berangan pasal dia. Eh, mana pulak dia dpt nombor aku ek?

"how u get my number?"

"well, company tu kan sy punya. So, sy geledah la fail kat hr department tu," ada nada riak di hujung gurauannya.

"oh, so kenapa call i pagi2 buta ni? Nak ckp sy dipecat sbb i maki2 u hari tu ke?"

"xda lah, xkan i nk pecat u kot. saja bertanya khabar. Salah ke?"

"i am good. Sihat walafiat. Thanks for asking,"

"dh nak tido ke?"

"belum lg? Tengah berangan sbelum tido,"

"berangan pasal i ke?" kamal serkap jarang. Eh, dia ni mcm tau2 je. Cover zuren. Cover.

"u jgn perasaan ok," zuren berdalih.

"kalau betul pun apa salah nya? Kan?"

"ha.ha.ha. Tak ke-la-kar," zuren gelak sepatah2.

"hahaha.. U ni lawaklah,"

"mcm2 lah u ni. U nak ape ni sbnarnya? Nk kejut i buat qiamulail ke?" zuren buat lawak bodoh. Dia ni mcm2 lah. Xkn nk kejut aku sahur kot. Lmbt lg la. Tapi bgus jugak, dpt la bersembg dgn dia.

"tu baru ke-la-kar.. Actually i x boleh tido."

"u igt kalau u call i ni, i boleh dodoikn u ke?"

"i wish,"

"u gila? Suara i kurang sikit dr katak puru tau. Xda maknanya i nk dodoikn u," zuren tergelak kecil dihujung suara.

"u ni pandai buat kelakar lah.. Hurm,.. U free x esok?"

"esok hari isnin encik kamal. I kerja. Nak kayakan syarikat u jugak,"

"i bg u cuti esok. Kita keluar?"

"ha?" dia ajak aku keluar? Biar betul.

"boleh la.. Please.."

"ha?" dia ni dh gila ke?

"sekali lg u ckp 'ha' i anggap u sudi,"

"ha?" eh dia ni nk ugut2 aku pulak.

"so, u sudi lah ni? Good. Esok i ambil u pukul 10 kat rumah u," kamal sudah mahu meletakkan telefon.

"eh, kejap.. Are u asking me for a date?"

"kinda.."

"ha?"

"ok lah. Igt esok. Assalamualaikum. Nite," kamal meletakan telefon. Dan zuren masih terpinga2.

[besambung]

1 comment:

jiwang sahaja said...

hahaha...bes giler ar citer kau ali...aku suka la...suka sgt3...