Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Thursday, August 19, 2010

Cerpen blog: cinta qaseh [2]

10!! 9!! 8!!

Suara orang tua dh dgr dh. Ish xboleh tunggu ke? Menyampah la dgn protokol ntah ape2 ni. Qaseh bersiap2 memakai kasut kawadnya sambil mulut terkumat kamit membebel itu ini. Dia turun tgga asrama block DO itu dgn tergesa2. Dibwh helmi sudah menunggunya dgn muka cemberut.

7!! 6!! 5!!

"cik akak, cepat la sikit. Abg angkat kau dh menjerit tu. X pasal2 kang aku kena pumping,"

"sabarlah. Aku dh siap ni,"

4!! 3!!

Helmi dan qaseh berlari2 ke tapak kawad. Berbunyi derap derup tapak kasut mereka.

2!! 1!!

Helmi dan qaseh sampai di tapak kawat. Sah aku kena pumping. Dh lewat ke? Helmi belek jam tgn. Alamak, aku pakai jam la pulak. Ish, kena denda lg la ni.

"ha, kamu lg yg lewat?"

qaseh buat bodoh. Siap jelir lidah lg dkt komander kesatria negara itu. Cuma helmi yg takut2. Menggelabah.

"turun sepuluh,"

"siapa tuan?" qaseh tanya soalan bodoh.

"both of you of course,"

tidak sampai seminit qaseh sudah siap pumping. Helmi masih terhegeh2. Akhirnya dia siap juga.

"kamu tau kan masa berkawad x dibenarkan pakai jam tangan?"

helmi yg kepenatan sudah takut2.

"kamu turun lg sepuluh," komander itu mengarah lg.

"alamak, brader. Rilek la. Dia dh penat kot," qaseh bersuara. Aku pantang betul org buli2 kawan aku ni. Qaseh mengomel didalam hati.

"awk masuk ke kompeni awk. Sekarang!" arah si komander.

Alamak rilek la. Xpayah jerit2 pn aku dgr.

"sy kata sepuluh!" dia kembali kpd helmi. Helmi akur. Tp dlm kiraan 5 shj dia sudah rebah. Qaseh yg nampak kejadian itu pantas pergi kearah helmi yg sedang tersekat nafasnya.

"kan aku dh ckp dia dh penat. Dia ada asma lah bodoh!" qaseh sudah mula berang. Siapa tak sakit hati kalau kwn baik kena buli.

"dia ada asma? Kenapa xbg tau sy?" sang komander sudah mcm menggelabh.

Qaseh diam. Marah. Sgt marah. Dia membantu helmi untuk bangkit. Dia papah helmi keluar dr padang kawad.

"nak sy bantu?" si komander cuba menghulur bantuan. Qaseh buat bodoh. Bila dia lihat qaseh seperti tidak memberi respon, dia cuba ambil alih memapah helmi.

"you,." qaseh bersuara tiba2.

"stay away from him,"

si komander terkaku. Qaseh terus meninggalkan padang kawad. Meninggalkan si komander terkebil2.

*****

qaseh duduk dihadapn komputernya. Hajat dihati mahu menyiapkan tugasan marketing research. Tapi niatnya terbantut bila helmi menge'buzz'nya di YM!.

Q_kekasih; apasal?

AnazHelmi; walaikumsalam. Hamboi garangnye.

Q_kekasih; assalamualaikum. Hehe.. Kau nak ape ni?

AnazHelmi; tadapape la. Juz nk wish thanks kt kau je. Pasal insiden kesatria negara last week.

Q_kekasih; tada hal lah. Tu kan tanggungjawb aku. :D

AnazHelmi; ceh. Tahun bila pulak kau jd mak aku?

Q_kekasih; sejak kau xpandai jg diri sendiri lah.

AnazHelmi; sgt kelakar Q. Dan bila tahun pulak aku x reti jaga diri aku sendiri? Kau pg clas pn aku yg jd alarm clock kau.

Q_kekasih; eh.. Jap2.. Yg kau jd alarm clock tu kes lain. Ni kes kau xbwk inhaler padahal kau dh tahap kronik. Ada paham??

AnazHelmi; x elok la pakai inhaler. Bahaya.

Q_kekasih; aku x suruh kau guna setiap hari la pak cik.

AnazHelmi; hurmm..

Q_kekasih; apsal?

AnazHelmi; i juz thinking...

Q_kekasih; pasal?

AnazHelmi; kau selalu ckp aku mcm mak2. Tp kau tu yg mcm mak nenek. Nk bg nasihat segala bgai. Keh3..

Q_kekasih; kau ckp aku mak nenek? Helmi!! Backspace.

AnazHelmi; aku dh tersend la. Xboleh nk backspace dh. Keh3.

Q_kekasih; malas layan.

AnazHelmi; hey, marah ke? Sorilah.

Q_kekasih; wekk..

AnazHelmi; sejak bila jadi sensitif ni?

5 saat.
10 saat.
Masih sepi.

AnazHelmi; hello?? Knock2.

Q_kekasih is no longer online.

Qaseh tersenyum. Hahaha. Padan muka kau mi. Xkn aku nk merajuk dgn kau kot. Aku malas la nk layan kau. Baik aku buat asgment.

[bersambung]

3 comments:

Anonymous said...

nyah!!!!
cpt smbg..
mak nk bace lg..
please3!!!

Anonymous said...

cter nyah best tau..
mak suke.
hehe
gud job mr ally.

jiwang sahaja said...

pehal nyah2 ni..nyah kau dari cni....hmmmm