Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Tuesday, March 15, 2011

kenapa aku tidak mahu terikat dengan mana mana wanita

what's happening forum?

pertama tamanya aku nak say sorry la sebab agak lama tak update blog ni.

"agak lama? hello... terlalu lama okay. i tak boleh hidup tak baca blog you tau," kata seorang pembaca setia  kepada aku semasa aku bergegas mahu keluar dari kelas lima jam yang lalu.

okay la. sori la sebab terlalu lama tak update blog. well, tak ada apa yang nak diceritakkan sebenarnya. well, hidup aku memang macam ni lah. tak menarik langsung nak diceritakan. maka tak ada apalah yang nak diceritakkan. 

"wut? tak ada apa yang nak diceritakkan? alemak derr, lu punya stori anak ikan apa macam? takkan tergantung camtu je? gua dah lama tunggu ni," kata seorang mat rempit pula semasa aku lepak lepak kat tepi sungai kelantan semalam.

okay fine. aku tau yang anak ikan aku tu dah macam tergantung je. aku tak da masa lah. lagipun aku malas. nak buat macam mana kan?  so now kita terus je lah move on kepada tajuk yang kita akan bincangkan ini. cehh, bajet aku macam nak mengacara MHI pulak dah.

okay okay. stop that merapu meraban.

now lets moving to what i gonna tell you. its about kenapa aku tak mahu terikat dengan wanita. atau pun dalam erti makan dalamnya. kenapa aku still solo dan tak ada orang nak? 

damn shit... siapa cakap aku tak ada orang nak? look, bukan tak ada orang nak tapi aku ni je yang malas nak berkomitmen dengan perempuan. well, bagi aku teman wanita ni menyusahkan. yup, menyusahkan. kau nak aku ulang lagi sekali? menyusahkan. again, TEMAN WANITA NI MENYUSAHKAN.

picture: credit to character studio
satu: malas nak layan perempuan merajuk tak ingat dunia

agaknya perempuan ni memang dilahirkan untuk buat dua benda aje kot. tak menangis, mesti merajuk. i tell you wut, kalau lambat reply mesej nak merajuk, kalau lambat jawab call nak merajuk, kalau lambat jemput dari kelas nak merajuk, kalau tak kasi makan mcd nak merajuk. hey perempuan, kaw apahal? kau tak ada rutin lain ke selain nak merajuk twenty four seven? pelislah... lelaki ni kerja tetap dia bukan nak pujuk kau sorang je. dia ni banyak lagi kerja part time. nak tengok bola lagi, nak repair motor lagi, nak tengok tv lagi, pulak tu nak layan semua kerenah kau pulak. duhh... kononlah kau nak cakap kalau kau merajuk tu bila balak kau pujuk itu menunjukkan kau menang. yess... maybe untuk beberapa golongan lelaki dia akan pujuk kau dengan segala macam cara. tapi kalau aku? HELL NO!!! that's why aku tak terikat dengan mana mana perempuan. aku tak ada skill untuk memujuk tu. so, girls better get off.

dua: tak suka cemburu buta

ni lagi satu tebiat yang aku tak faham dengan perempuan yang dah ada balak. terlalu cemburu. girls... come on lah. takkan semua benda yang balak kau buat kau nak cemburu kot. memang lah kau patut cemburu tapi agak agak lah. takkan dia dengan kengkawan dia pun kau nak jeles kot. takkan dia tak boleh nak bersosial pulak. he do ada ramai kawan perempuan, but please lah. nama pun kawan, maka kau tak patut nak jeles pun. dia lebih sayangkan kau dari semua kawan kawan dia. taht is why kalau kau merajuk dia sanggup pujuk. maka kau tak payah risau lah. nak jeles bagai. kau apahal? sebab tu lah aku tak ada awek. malas nak layan perempuan nak cemburu buta ni.

sangat irritating okay.

picture: credit to character studio

tiga: tak da masa nak dating


dude... tak da masa lah nak bercinta bagai ni. malas nak keluar dating. its costly dan juga waste time. so, sebab tu lah aku malas nak kapel kapel ni. buang duit lah. nak berdating aje dah nak kena keluar duit minyak lagi, makan lagi. perempuan nak bayar semua tu? kirim salam awal awal lah. tak macho la kalau perempuan yang bayar. walau pun dia yang beria ia yang ajak dating tapi yang keluar duitnya bukan dia. balak dia jugak. maka? kalau sape sape yang nak kapel ngan aku sila jangan ajak aku dating melainkan you tell me this, "tak pe lah nanti sayang bayar duit minyak kereta abang eh,"...

"dude... tak romantik lah kau.."

aku pedulik apa. aku tak de duit...

titik!

empat: malas mahu melayan kerenah perempuan yang tergedik gedik


aku masih belum tahu apa maksud tergedik gedik itu. ia mungkin membawa maksud bimbo atau chikaro atau apa apa aje lah. hell what, aku juga tak tahu apa itu bimbo dan juga chikaro. lantak lah, yang penting kau buat buat mengerti je la. that's it. aku malas nak layan perempuan yang tergedik gedik ni. well, perempuan ni bila je dah ada balak mula lah nak manja manja. nak itu lah, nak teddy bear kaler pink lah, nak jumpa tetiap hari lah. oh puh-liss... aku bukan seoorang lelaki yang mudah tertipu dengan tipu daya gedik itu. not my type nak layan perempuan yang "you i berkenan lah dekat teddy bear tu. kaler pink. comel sangat. i nak lah you. nak jugak. nak jugak. nak jugak," hell NO!!!

kau nak gedik gedik? dont you dare to be my girlfy...

lima: bosan dengan call and text setiap hari


aku rasa kalau aku adalah salah satu insan yang boleh hidup tanpa telefon. well, aku memang seorang yang malas nak mereply mesej. aku lebih prefer kalau kau hantar email sahaja pada aku. well, mungkin agak bosan mahu menaip dengan menekan beberapa kali untuk mendapatkan huruf c. tapi itu bukan masalahnya. aku memang jenis yang tidak suka mahu bermesejan ini. melainkan ada perkara penting. perkara penting itu tidak termasuk dengan sms berantai yang kalau tak sebarkan aku boleh masuk neraka atau apa jadah tu semua. oh ya, semetara aku tangah cakap pasal sms berantai baik aku bagi warning dulu. sila jangan hantar kat aku sms yang sebegitu rupa. aku tak pernah percaya pun kalau tak sebarkan sms (ayat ayat alquran misalnya) boleh mendatangkan bala. well, bala datang bila bila masa lah. kau tu yang dah syirik sebab percaya yang akan ditimpa bala kalau tak forward mesej tu. ciss.

picture: curik kat Google


eh. yang kau lari topik ni apasal? aku tengah cerita pasal perempuan yang suka text and call ni.

sila bagi tumpuan pada penulisan aku.

dan yes... perempuan ni suka sangat nak text and call tetiap hari. padahal nak tanya benda yang sama je. apasal nak buang kredit semata mata nak tanya benda yang sama ni? kalau tak balas mesej mulah lah nak merajuk tak ingat dunia. oh, menyampah sangat tau.


well... that is why aku malas nak kapel kapel ni. perempuan ni menyusahkan. kan? kan?


kan??

"ceh, padahal tak de orang nak kat kau kan?"


siapa yang cakap tu? choyy sangat!

1 comment:

sabrina zulkarnain said...

tidak semua perempuan diluar sana berkelakuan begitu, tidak kira lelaki atau perempuan, semua ciri-ciri diatas ada pada kedua-dua pihak. walaupun saya baru berumur 16 tahun, saya sudah mengenalpasti lumrah alam. dan ally tidak seharusnya menyalahkan satu pihak. apa yang ally tulis diatas hanyalah isi hati ally , ia seperti tidak menunjukkan ally seorang lelaki yang berwibawa. maaf untuk ini. cinta adalah anugerah dan dalam mengecapi cinta, ally perlukan pengorbanan. jika tidak, ally terkapa-kapai dalam hidup ally . bukan cinta sahaja malah perkara lain. orang sekeliling memikirkan telaan ally, seharusnya ally mengambil suatu inisiatif dalam hidup. hidup hanya sekali dan ally adalah abang kepada saya jika dibabitkan dalam perkiraan umur. lakukan yang terbaik dan berhenti bercakap. jadilah dewasa yang sepatutnya ..salam dari saudara islam