Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Friday, March 25, 2011

sari berita penting: budak nak mati sangat tapi tak sempat mati dijumpai tergantung di menara KB mall

salam satu malaysia dan salam muhibbah

seorang remaja perempuan dijumpai cuba membunuh diri di bandaraya islam kota bharu lebih kurang jam 430 petang semalam. remaja terbabit yang diyakini cuba membunuh diri kerana result spmnya yang hanya cukup cukup makan sahaja yang menyebabkan dia kecewa lalu self esteemnya menurun. budak perempuan itu memang sudah diyakini fail didalam peperiksaan spm nya kerana terbukti beliau bukan remaja yang cerdik. hal ini demikian kerana seorang yang cerdik tidak akan membuat cubaan membunuh diri kerana orang yang cerdik cukup arif mengenai dosa dan pahala. walhal, remaja terbabit memang diyakin kurang cerdik kerana kalau dia cerdik pasti dia akan cuba membunuh diri di tempat yang lebih tinggi. "ala... kb mall je tinggi sekangkang kera je. kalau jatuh pun patah ibu jari kaki je kot." kata seorang responden yang ditemui berlegar legar di sekirar kb mall ketika cuba memberi kata semangat kepada si pembunuh diri agar mengucap dahulu sebelum terjun agar beliau mati dalam islam walaupun dia tahu yang lepas mati tu kompem masuk neraka punya. oleh yang demikian silalah layari youtube untuk melihat video berkenaan. sekian, salam satu malaysia.


3 comments:

hamizah adam said...

okay.ulasan yang sangat MENARIK! :)

aku seorang psikopat said...

ali, kalo die nak bunuh diri sebab fail spm, nape umo die 20tahun ????

pinkguava said...

dia repeat spm la tu. taht why bodoh gi bunuh diri tu. hahahaha. eh, btw bukan sebab fail spm la tapi sebab gewe. huh, kalau sebab gewe bunuh diri aku rasa dia mmg lagi bodaoh dari sebab fail spm.