Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Saturday, April 2, 2011

i am not that mr nice guy. aku cuma tak tahu macam mana nak nyatakan apa kata hati aku je.

aku tertarik dengan status kawan aku kat facebook. bunyiknya macam ni

"unless your name is GOOGLE, so stop doing like you fucking know everything" 


yes. kau tak boleh budget yang kau tau segala hal. for those yang tak tau tu ni aku nak habaq mai ni, ada certain perkara yang ada pada diri aku yang aku sendiri macam tak selesa dan buat aku serba salah.

first things first, aku tak tahu kenapa aku tak boleh meluahkan kebenaran didepan mata orang. yes, aku susah nak luahkan apa yang aku rasa. aku selalu fikir, apa orang tu akan rasa kalau aku bagitau those and that things kat dia. aku selalu terlalu mahu jaga hati dan perasaan orang. maka untuk itu aku selalu terpaksa menipu untuk jaga hati certain people. pernah satu hari aku jumpa my bestfriend punya boyfriend keluar dengan pompuan lain. and sampai sekarang aku tak bagitau pun kawan aku tu pasal boyfriend dia. entah, aku tak kuat nak nyatakan kebenaran. aku takut orang berfikir yang tidak tidak. dan maybe apa yang aku lihat tu just pelanduk dua serupa. 



aku jugak kadang kadang tak kuat nak nyatakan ketidak puasan hati aku. kadang kadang kalau aku tak puas hati dengan sesuatu benda tu kan, aku rasa aku lebih suka diam dari nyatakan yang aku tak puas hati. well, again aku nak jaga hati orang tu. so, that aku selalu ambil langkah drastik dengan meluahkan di facebook mahu pun blog. tapi tu lah, kalau aku luahkan kat blog or facebook orang mesti cakap,

"tak puas hati cakap depan depan lah"

no. bukan aku tak nak cakap depan depan. tapi aku tak kuat. kau maybe cakap macam tu, but then bila aku cakap depan depan kau pun melenting sama. so? takda beza pun. you are not in my situation so kau tak kan paham. err... kau patut ulang baca balik status kawan aku yang aku tulis kat atas tadi. 

dan pernah aku rasa macam nak kongsikan segala masalah aku ni pada semua orang. tapi tu lah, aku still tak kuat. lagipun aku malas nak susahkan semua orang. see, baikkan aku? aku akan cuba berlagak sehappy mungkin supaya oarang tak tahu pun yang aku ada problem. yes, aku memang sentiasa happy go lucky tapi aku juga manusia biasa yang tak lari dari masalah. mungkin ada sesetengah orang yang tau what my problem is, tapi apa yang kau buat? buat muka kesian then silent for a while after that cakap "bersabarlah". aku taknak susahkan semua orang dengan semua masalah aku ni. yes, semua orang ada masalah. i do have some. tapi aku takkan cerita pada orang. sebab orang lain pun ada masalah yang they need to face. lagi pun kalau aku bagitau pun for sure kau takkan boleh tolong aku. paling serius pun kau akn boleh cakap, "bersabarlah". the word "bersabarlah" tu aku pun boleh remind pada diri aku sendiri. so, tak ada effect apa pun. 


kadang kadang aku macam dah penat jadi MR nice guy. bukan nak cakap aku ni baik. tapi certain part tu aku pandai jaga hati orang. tapi kau pernah nak jaga hati aku? never! not even once! not even at all!




No comments: