Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Friday, July 23, 2010

saya ada byk cerita

Byk benda yg aku nk story untuk entri aku kali ini.byk perkara yg perlu diceritakan utk tatapan kau.pada engkau2 yg tidak minat nk baca apa yg aku tulis kau jgn baca.aku xsuka orang mengkritik cara aku menulis.ya, aku seorang yg sgt berterus terang.dan ya, selepas aku ditemubual oleh monyet yg boleh berkata2 tempoh hari aku jadi smakin gila dan bengong.dude, i am going crazy, and i dun know why it happen.

[i] slamat dtg ke kelab 20.
Ya, seorang lagi bakal menyertai kelab 20 ini.hari ini seorang lg telah mendaftarkan diri beliau.nurul izati binti baharudin, selamat datang ke kelab 20.ouh, terlupa pulak, selamat hari lahir juga aku ucapkan.aku xtau nk ckp ape pasal kau, but aku ada beli hadiah untuk kau.harap kau suke.tp sebelum kau ckp x suke, aku nk warning la kt kau jgn kritik ape2 yg aku bg.tolong jg hati aku.aku seorang yg sensitif.aku xsuke org mengkritik ape yg aku dh buat.aku xpnah bg orang hadiah.harap kau tau ape itu bersyukur.dan ya, aku ada jugak beli utk saudari faradila nordin,bukan ape aku takut kau kecik ati pulak, yelah, kt zati baha aku bg kt kau x pulak.aku bg hadiah murah je, aku bukan anak wakil rakyat untuk beli brg kemas 24 karat untuk kau berdua.aku bukan baru menang af nk bwk kau melancong.aku bukan anak tan sri nk belikan kau kereta.dan skali lg, harap kau berdua tau ape itu bersyukur.

[ii] tersepit.
Aku tersepit.antara kawan dan kawan dan kawan.entah, tp aku harap kau faham, aku xmenyebelahi mana2 pihak.bg aku dua2 ada salah dan betol nya.tp aku akui aku sdikit sokong rakan aku yg perempuan itu.kau kena paham dia perempuan, dia lebih bersifat sensitif.aku agak pantang kalau ada orang buat kawan aku menangis.tp aku xboleh nk buat ape sbb kawan aku sndiri yg buat kawan aku menangis.dude, kau laki u suppose more peka what happen on ur surronding.aku xrasa kau kena beritahu serata alam kalau kau xsuka dgn sikap dia.dia ada maruah.where u throw her dignity?where u throw her pride?aku xpenah buat org menangis mungkin itu sbbnye aku rase ape yg kau tu pelik. kadang2 aku pelik kenapa mudahnya orang mau memutuskan silaturahim.mungkin aku bukan org yg sebegitu agaknya.aku xtau knape, tp aku harap apa yg keruh kembali jernih.ouh ya, aku ingin berterus terang sdikit mengenai satu perkara, aku rasa cara kau nk jernihkan keadaan dgn cara berblas blog itu adalah satu cara yg kurang wajar.ia hanya akan mengeruhkan keadaan kau orang berdua, atau mungkin aku boleh katakan bertiga.anyhow, it just my opinion.aku cuma tidak suka kawan2 aku tidak bertegur sapa antara 1 sama lain.

[iii] ouh, rakan fesbuk ku.
Aku xtau knape smakin ramai yg nk jd kawan aku kt fb.ouh, aku tipu, sbnarnye aku tau sbb ape.pasti geoff eigenmann punya jawapannya.entah, la sejak aku letak gambr alec itu sbg profil pic aku, smkin ramai yg mau tmbh aku sbgai rakan.dan ramai jugak yg ckp aku gila bajet poyo dan ntah pape sbb letak gmbr itu.aku tidak kacak mcm gmbr alec itu, tp aku rase xsalah untuk aku 'meminjam' gambrnya untuk memberikan inspirasi kpd aku agar sentiasa perasan kacak.aku sbnarnya berekperimen dgn gmbr beliau, dan hipotesis yg aku dpt ada dua, pertama smakin kacak anda smakin ramai yg ingin menjadi rakan anda.dan kedua, smkin anda perasan anda kacak, smakin ramai yg akan mempoyokan anda.ok, aku menyampah dgn kawan2 yg tambh aku sbg rakan hanya sbb kekacakan palsu aku itu.mereka jelas tidak ikhlas.kau pn bkn kacak sgt untuk aku approve kau sbgai rakan aku.mcm lah, malaikat dlm kubur nanti kesah aku kacak atau tidak.dan kpd engkau2 yg ckp aku poyo and bajet kacak itu jgn la risau.aku akan tukar profil pic aku tu suatu hari nanti.jgn la kau nk terusan mempoyokan aku.dan jgn la kau salah kan alec itu.dia tidak bersalah.dia 'bagi pinjam' gmbr dia kt aku sbb dia memang kacak.

[iv] kelas mandarin.
Aku sdikit tidak puas hati dgn jadual baru yg kau tetapkan tu.aku tidak ada masalah kau nk tukar jadual, tp tolong la jgn ubah ia kpd waktu petang.aku ni, pegi dan balik kelas pn menumpang orang.yg kau pegi tukar dr pukul 4ptg ke 6ptg tu buat ape?rumah sewa aku tu bkan nye kt sblah uitm tu.jauhnya umah sewa aku tu bole buat solat jamak tau.jd aku kurang bersetuju kau nk ubah jadual tu.biarlah, xpayah la nk gabung2 kelas kalau susah cmni.kau nk kau je senang, tp kau kena pikir pasal anak didik kau jugak.mereka x bwk kereta pegi kelas.mereka tumpang kwn mereka yg mana mereka perlu jugak ikot jadual kawan mereka itu.and heck, ada diantara mereka yg berjalan kaki ke kelas.jd kau xpayah la nk ubah2 jadual.kita ikot jadual cm biasa je k?bole? boleh lah, boleh lah..

Pening kepala.mau sambung tido.

2 comments:

♥CR fara adila♥ said...

ali sayang...thanks a lot dude...tak pernah mintak pape pun ngan ko tapi dah kau nak bagi aku amik je...hihihihi..sayang kamu ketat ketat...

ALI ZAINAL said...

Haha.. Xpe2.untunglah, org yg besday time duit pt bru msuk. Keh3.. Hadiah 2 same je harga dy.hope korang x membanding2 kn yer..