Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Saturday, November 27, 2010

Bagaimana ingin buat wanita jatuh cinta tanpa sedar?


assalamualaikum
under my umberella. ela, ela, eh. eh
Aku rasa sikit punya macam doctor love sampai boleh bagi tips untuk memenangi hati wanita pulak. In fact aku sendiri tidak punya teman wanita. Well, don’t take it serious lah. It just my opinion about how to make the girl fall in love with you. Mana lah lau kau boleh guna untuk pikat perempuan ke. Oh, mana lah tau yang aku pun boleh guna jugak kan? Oh ya, suka cita diingatkan bahawa, bimbingan ibubapa perlu bagi mereka yang di bawah 13 tahun untuk membaca entry ini. Dan ya, pembacaan ini adalah sesuai untuk bacaan golongan lelaki sahaja. Tapi kalau perempuan dah gatal sangat nak baca, baca aje lah. Kesah pulak aku? Keh-keh-keh
seduce me...

So, sebenarnya kita (golongan lelaki) boleh buat wanita jatuh cinta tanpa sedar. I mean bukan lah kita pukau diorang ni. tapi kita boleh buat diorang ni tiba-tiba je boleh tersuka kat kita. Contohnya, kalau dia duduk sorang-sorang tu tiba-tiba je dia teringat kat kau. Dan dia tiba-tiba boleh terfikir “aku rasa aku suka lah kat Ali yang kiut mamat tu”. So, bagaimana nak buat keadaan ini berlaku? Ini ada beberapa tips yang aku boleh bagi kat kau.
Satu: good pick up line
sweet
Ya, golongan lelaki sebetulnya kena ada teknik mengorat yang baik. Teknik “err… sekarang dah pukul berapa ye?” tu dah ketinggalan zaman. Lelaki kena ada teknik mengorat atau pick up line yang baru. Perempuan dah bosan dan dengan “tumpang tanya… bla-bla-bla” tu semua. Cuba create idea yang baru. Contohnya, “eh, erm… boleh mintak autograph? Anak sedara saya minat sangat kat awak…” dan kalau dia masih terpinga-pinga cakap macam ni, “sombongnya siti nurhaliza ni,” dan kalau dia cakap macam ni “awak panggil saya siti nurhaliza? Saya bukan siti nurhaliza la...”.Ha apa lagi “eh, muka awak macam siti la. Seriously saya tak perasan. Sebijik macam siti…”.Perempuan mana yang tak suka bila muka nya disamakan dengan siti nurhaliza kan? So, cuba lah teknik ini. Insha Allah berjaya. Pasti perempuan tu teringat-ingat kau kat dalam mimpinya. Seriously. Tapi jangan lah samakan dia dengan Pamela Anderson hanya kerana boobs dia ok. Sebab perempuan akan fikir kau adalah seorang yang berfikiran kotor. Oh ya, sila jangan buat macam ini, “eh, saya macam pernah nampak lah awak. Tapi kat mana eh?”. Ha… kalau guna ayat ni memang silap besar lah. Perempuan macam dah biasa sangat dengan ayat yang macam ni. diorang akan fikir “ala mamat ni, nak mengorat aku lah tu,”. Dan ya, anda akan lebih bernasib baik kalau punya paras yang kacak macam aku.
Dua: sense of humor
peace
Memang tidak dapat dinafikan yang wanita sukakan lelaki yang kelakar dan lawak. Tapi perlu diingat bukan lawak bodoh. Tapi memang kebanyakan lawak akan kedengaran bodoh pun. Ye lah, mana ada lawak yang pandai kan? Semua lawak mesti ada unsure bodoh, barulah namanya lawak. Maksud aku kat sini ialah jangan buat lawak slapstick. Kau tahu lawak slapstick tu apa? Ala… lawak yang macam senario tu lah. Seriously, aku tak pernah gelak setiap kali senario buat persembahan. Lawak diorang mesti ada berusur lucah. Tak paham la. Tak perlu nak kaitkan dengan seks kalau nak bagi orang ketawa. Oh ya, lari pulak dari topik. So, kalau nak perempuan mudah jatuh hati kat kita cuba lah buat lawak dengan diorang. Dan ingat jangan lawak lucah. Ia akan bagi tanggapan negative kat kau. Ceritakan dekat diorang pengalaman-pengalam yang mencuit hati yang pernah terjadi kat korang. Tapi perlu di ingat jangan cerita kan pengalaman yang menjatuhkan anda. Contohnya, “I tak tau macam mana I boleh terjatuh pulak dalam longkang masa tu…”. Ia akan memberi gambaran bahawa kau seorang yang tidak berhati-hati. Boleh kalau nak bergurau dengan cara macam tu tapi cuba twist sikit ayat tu, contohnya, “I asyik tengok you je, tak perasan ada longkang kat depan. Nasib baik jatuh longkang, kalau jatuh hati you nak sambut ke?”. Ha… sound funny kan tapi ada aura romantic.
Tiga: romantic
romantic
Memang perempuan giler admire dekat lelaki yang romantic. Romantic bukan hanya dengan kata-kata ok. Tak perlu selalu puji dia hari-hari. Tak perlu lah “wow, you nampak cantik hari ni…” , tak pun “you lain dari yang lain lah hari ni…”. yes, pujian itu peting tapi tak perlu lah hari-hari. Nanti perempuan pun naik muak. Lagi-lagi kalau hari tu dia datang bulan atau hormon tak stabil, tak pasal-pasal je kena maki hamun. Nak nampak romantic bukan hanya dengan pujian dan kata-kata aje ok. So, cubalah romantic dalam perbuatan. Contohnya, bila nampak seorang perempuan tu bawak buku banyak ke, hulur-hulur lah tangan nak membantu. Ha… tak pun kalau time nampak dia tengah berdiri dalam bas or lrt or what ever etc, bagilah tempat duduk. Kan nampak sangat sweet. Dan ya, kalau perempuan tengah sedih ke, datang lah mendengar masalah dia. Perempuan suka tau kalau ada lelaki yang sudi dengar masalah dia. Dan kalau dia tengah menangis hulurkan sapu tangan korang kat dia. Dan ya, lelaki nampak sangat romantic jika dia menghulurkan sapu tangan kat perempuan. Sweet kan? Untung-untung dapat contact number dia lepas tu, “if you tak keberatan boleh I mintak no phone you, well nanti senang la I nak pulangkan your sapu tangan…”. See, senang tak formula aku?
Empat: matured
kristen kreuk
Oh ya, sila jangan jadi macam budak-budak di depan wanita. Perempuan ni tak boleh tengok laki yang macam kebudak-budakan ni. diorang fikir lelaki perlulah matang dan pandai menyelesaikan masalah. Dan juga, lelaki perlulah baik hati, bijak memimpin, penyayang dan menaghoramati orang lain (chewah). Ye lah, mana ada perempuan yang suka lelaki yang macam budak budak. Ye lah, kau tau kan budak-budak. Merajuk lah menangis lah, mintak itu lah, mintak ini lah. Ya, lelaki tak macam tu. Perempuan je yang suka merajuk dan mintak macam-macam ni. well, biasa lah, girlsss… tapi kadang-kadang boleh lah macam budak-budak sikit. I mean bukan lah merajuk dan menangis tu. Aku tak suka tengok lelaki merajuk, nampak giler buruk dan menyampah jugak. Maksud aku kat sini, nakal-nakal macam budak-budak. Contohnya, “semalam I tengok hagemaru tau dia suka buat muka macam ni kan?” (sambil menjelirkan lidah ala hagemaru). 
hagemaru
Ha, walau nampak macam budak-budak tapi perempuan suka. I tell you, perempuan mana yang tak suka tengok hagemaru? Oh ya, aku ada kisah menarik. Ada lah seorang kawan aku ni suka tengok smallvile. Entah macam mana awek dia ni nak ajak dating pulak malam dia nak tengok cerita tu. Dia pun tak nak dating sebab nak tengok cerita ni punya pasal. Tak pasal-pasal awek dia marah dia. “you ni macam budak-budak la tengok superman ni…” well, jangan lah macam budak-budak sangat kay. Apa kelas tengok superman, baik kau pegi jumpa awek kau tu. Boleh jugak raba-raba. Keh-keh-keh. Kalau kau tengok Kristen Kreuk, kau ingat dia nak bagi kau raba dia? malam sikit... Aku tak pernah suka superman, what the hell, bukak spec than ubah gaya rambut sikit dah orang tak cam. Heh? 
girls...
Well, itu je lah empat tips yang aku boleh bagi kat korang kalau nak bagi perempuan berkenan kat kau. Amacam ada gaya doctor cinta tak aku? Ini lah padahnya kalau selalu baca novel jiwang. I mean terbaca dan terhabis baca. dan kalau kau guna tips ni mesti kau boleh berjaya menjadi plaboy sejati macam aku.

No comments: