Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Sunday, August 1, 2010

ahad yg panjang

ahad.aku benci hari ahad.aku tau kau suka hari ahad kan?ya lah, hari ahad kan hari minggu.tapi aku jamin kalau kau duduk kelantan cam aku jugak, kau akan benci hari ahad secara tidak langsung.aku sgt benci hari ahad seperti mana kau benci hari isnin.ya, disini hari ahad adalah hari permulaan minggu.dan aku rasa hari ahad ini hari merupakan hari ahad yg paling panjang aku rasa.ouh ya, bukan shj panjang malah memboringkan dan membuhsankan.eh, ada sesuatu yg menarik yg berlaku hari ahad yg panjang hari ini.tp aku simpan dulu la ek.aku nak cerita perjalanan aku hari ini.

0705: baru terjaga dari tidor.alamak sudah lambat.terus masuk bilik air ambik wuduk, solat subuh.lepas solat terus mandi.bersiap2 mau ke kampus.sambil2 tu tgk 'hujung minggu malaysia' kat tv1.agak pelik HMM itu, masak lempeng pun mau tunjuk kat tv ka?aiyaa..

0745: eh, sudah lewat.terus bergegas ke kelas.tiba kat jambatan yahya petra pulak ada sdikit kesesakan lalu lintas yg disbbkan oleh sebuah beca..apa lagi aku maki2 lah.tp kat dlm hati je lah.ye lah, xsmpai ati pulak nak maki secara terang2an kat pak cik tua yg membawa beca itu.takut dilabel sbg budak kurang ajar pulak.for you pakcik beca, GET OFF YOUR TRISHAW FROM MY BIKE!! I MEAN MY FRIEND'S BIKE..

0805: sampai ke kampus.lec dah ada kat kelas pulak.mimpi ngeri yg sgt sgt sgt bila dpt task pertama drpd kelas BEL itu.kena present pulak.ciss, selamat tajuk bebas.apalagi, google lah kat tipon aku yg ala2 ada wifi ni.present pasal imam muda.sgt teruk presentation.eh, rupa nya tajuk aku present tu telah dipilih oleh cik zuren.apa lagi menggelepar la dia carik tajuk lain.KEH KEH KEH.for you zuren, sorry untuk drama rampas rampas itu tadi.

1000: clas tamat.pergi ke bgunan hq untuk daftar clas ganti mandarin for the next 2 week.sakit hati yg amat sgt sbb xboleh daftar id pengguna kat sistem e-tempah itu.apalagi, maki2 la komputer ilqam itu sambil ada sdikit drama hempas2 tetikus.selamat abg ilqam tu xda masa tu, ponteng kerja barangkali.ish, tapi susah jugak abg ilqam ni xda, nak tanya apa masalah pn xboleh.susah tol sistem canggih2 ni.apalagi, terus ke fasiliti, tanya abg fasiliti apa masalah.abg fasiliti pun cm bodoh2 ayam je.susah tol.last2 dia daftar clas guna akaun dia je.abes cerita.dekat setengah jam membodohkan diri disitu terus jumpa cik suhana kat akok sing.HA HA HA.sudah masuk bab yg aku ckp menarik itu.cik suhana mau belanja aku secret recipe.yeah!!

1040: berjalan kaki ke kb mall dgn cik suhana diatas tujuan yg 1. SR!!makan2 kek kat sr sambik kutuk2 abg waiter yg kelam kabut, sambil maki2 air latte yg mcm baru kena catuan gula, sambil umpat2 belakang kat mat2 salleh yg dtg berpusu mcm cendawan tumbuh lepas ujan.kb mall pn mcm xda org yg nk dtg berkunjung aje.kalau kt ts, bb plaza, mid dan tmpt2 yg sewaktu dgnnya kt kl tu waktu mcm ni dipenuhi dgn org ramai yg berseragam sekolah aje.huish,, tapi xpe.agak lama bicara hati ke hati bersama cik suhana di sr itu.sambil menunggu cik pae dan cik nuyu datang menyibuk.lepas mkn kek, terus ke food court di tingkat atas, mau mkn nasik pulak.lepas mkn dessert baru makan nasik.HA HA HA.agak pelik la aku tghari ini.lepas makan, pegi teman cik pae dan cik nuyu bershoping kain baju.aku pulak menyambar sebijik novel.dan cik suhana tidak membeli apa2, mungkin sudah abis duit belanja aku mkn besar tadi. KUI KUI KUI.thanks for the delicious cake ever cik suhana.oh ya, hajat hati mau beli sumting kt jeffeson yg ada 50% off tu.tapi disebabkan mata yg rambang dan terlalu byk pilihan ditambah pulak dgn duit yg tidak cukup juga bebelan dari cik pae, akhirnya aku putuskan tidak payah beli aje lah.abis cerita.ouh terlupa satu perkara, terserempak dgn cik abby yg genit itu, bersama cik farah, dan cik anis juga tadi.

1300: pulang semula ke kampus sbb ada clas e-dagang pukul 2 nanti.mintak tolong cik abby anta sbb malas mau jalan kaki.kudos to you cik abby anxiara, jugak cik farah sbb bg pinjam helmet tadi.arigato gozaimaz ta.sambil nak tunggu pukul 2 tu, lepak2 kat library sambil baca berita2 terkini kat surat khabar.

1400: bermula clas e-dagang yg mengantuk gila bangang itu.ambil inisiatif baca novel yg baru beli itu td.rupa2nya selepas diberitahu ole cik zuren, cik dila sudah punya pun novel yg aku beli itu.ciss!!tapi xpe, kelas e-dagang sudah mcm kelas sastera sbb baca novel aje. HA HA HA.sorilah madam yasmin sbb xbg tumpuan.

1600: tamat kelas e-dagang.pulang kerumah.apalagi, TIDOLAH.

1700: jumpe maya karin.entah la cam mane boleh jumpa dia.musykil.

1800: bangun dari tido.jumpe maya karin dalam mimpi rupanya.ceit!!terus solat asar.alamak, kena mandi dulu.must b maya karin buat sesuatu yg tak elok kat aku ni.

1930: lepas magrib terus g meredah ujan mau kepasar malam..

2000: sampai rumah.terus makan hasil pasar malam tadi.kenyang.rasa mcm nak smbung baca novel.tapi product x siap lg.persetankan asgment product itu tadi.mau tulis blog lah.

2250: siap tulis blog.gila lama ambik masa tuli blog.mau sambung baca novel.esok kelas stat kul doblas.. HA HA HA.

1 comment:

DUNIAKU said...

huhu.............nice story.....ade jugak name i terpapar kat ur entry....i like it..........