Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Wednesday, September 15, 2010

bila si jutawan mati rentung, maka anuarul faiz dapat kereta baru kaler silver

hari raya dah masuk hari yg ke enam. Kaum kerabat aku yg ada kt umah ni sume dh balik umah masing2. Tinggal aku bertiga bersama mak ayah aku. Hari raya ni macam cerita yg aku dpt. Berita gembira dan berita kurang gembira. Antaranya pembunuhan kejam kat pengusaha kosmetik tu. aku kenal siapa sosilo bambang yudiyono itu. Tapi yg sosilawati tu aku kurang kenal. Tp bila org ckp dia ni bekas isteri nash [pada syurga diwajah mu] baru la aku tau. Ouh.. Dia rupanya. Aku tak tau sgt ujung pangkal cerita. Tapi katanya tuan tanah yg dia nak beli tu yg bunuh. Yelah, dia boleh dgn kurang cerdiknya beli tanah dgn cash. Pelik. Entah lah. Aku bkn mahu jadi penganalisis jenayah disini. Cuma aku mahu ingin nyatakan rasa kesal aku pada dunia sekarang. Betul gak kata orang, kaya susah tak kaya pun susah. Jadi kau pilih lah, kau nak kaya ke nak tak kaya? Dunia sekarang ni dah tak selamat lagi aku rasa. Sana sini ada org membunuh, merompak, menculik. Rasa takut sgt nak kemana mana. Ish, susah la. Sekarang ni bkn semua org kita bole percaya.

Tapi anuarul faiz ni kau bole percaya kat dia. Dgr cerita dia dh dpt kereta baru sempena hari lahir dia. Wah, ni lah berita gembira yg aku gembar gembur kan tu. Drpd sumber yg boleh dipercayai dia dpt kereta viva kaler silver. Wah, melaram la ngn kereta baru kau nanti ek. Hahaha. Boleh la naik kereta baru kau pasni.

Eh, lupa aku nak bgtau. Anuarul faiz ni tak terlibat pun dgn pembunuhan tu. Dia orang baik2 ok. Tajuk entri ni sengaja aku buat mcm tu. Hehe.

No comments: