Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Tuesday, January 11, 2011

komunikasi

aku bukan mahu bercakap mengenai marketing communication, malah tiada kena mengena dengan komunikasi massa. tapi aku mahu menegaskan disini betapa perlunya komunikasi.

dah dah. biar aku terus kepada tajuk. tamau pening-pening kepala.

last week, housemate aku telah bersepakat untuk memasang p1 wimax kat rumah sewa kami ni. aku pun bersetuju je lah. well, siapa tanak internet kan? internet sekarang ni dah macam keperluan asas dah. aku pun rasa macam boleh mati kalau tak da internet. bayangkan betapa gelapnya hidup aku kalau aku tak dapat bukak fesbuk dalam satu hari? malah bayang kan kalau aku tak boleh update blog aku? oh, ngerinya...

dah dah. aku kalau tak melalut memang tak sah la. yada yada yada. back then, maka alkisahnya, tayibbb... p1 wimax tu pun menjadi milik kami. balik rumah masing masing on laptop dan start online. mula mula tak rasa pelik tapi lately ni aku rasa macam semakin pelik. sebab kitorang macam makin kurang komunikasi. yes, kau bayangkan situasi ini. bayangkan, betapa tak mesranya kitorang bila nak makan pon just hantar chat. dan kalau nak gelak pon just taip HA HA HA. wadehel?

so, here is apa yang aku nak sampaikan. kitorang memang dah macam tak da suara. semua akan berkomunikasi secara maya. in fact the people yang kau nak chat tu ada kat depan mata. sebenarnya menggunakan internet ni pon sejenis komunikasi jugak. tapi susah nak komunikasi guna internet atau fesbuk atau twitter atau etc internet teknologi ni. ia juga punya banyak kelemahan jugak.

contohnya ia akan membuatkan kita slah paham. contohnya, aku tengah chatting dengan one girl ni. aku tanya dia "tengah buat apa?" dan dia jawab tengah tengok cartoon. 

"kartun apa?" aku tanya dia.

"mobydick,"

"ooo... wow... hentai eh?"

"hah?"

"what ha?"

"i cant get you la"

"you watching the hentai cartoon rite?"

"hentai what?"

"well... you know. dick the bird?"

"i am watching mobydick in the nickelodeon. and with my adik. why you so rude?"

maka aku terus offline. 



mungkin ada yang tak paham. ini merupakan  lawak yang  tinggi nilainya.
harap maklum.

No comments: