Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Tuesday, January 11, 2011

fuh! penat. penat. baru lepas kemas rumah.

assalamualaikum.

okay, kita terus kepada tajuk. tengah sedap sedap aku mengonlinekan diri tiba-tiba anuarul faiz ajak aku bergotong royong. konsep gotong royong ni kalau kau nak tau, dia macam kita berkerjasama dalam membuat sesuatu kerja tu. back then, anuarul faiz ni pun ajak la aku bergotong royong mengemas rumah. dalam konteks ini hanya aku dan dia je yang mengemas rumah. tak nampak gotong royong pun. aku tak tahu kenapa kalau nak kemas rumah je mesti anuarul faiz ajak aku. mungkin dia nampak  bakat terpendam aku dalam hal bibik membibik ni kot. tapi sebenarnya kan aku realize something, dia ni (anuarul faiz) kalau nak kemas rumah ke, kalau nak copy assigment  ke, kalau nak suruh beli nasik lemak ke, kalau nak bla bla bla ke semua suruh aku. dalam erti kata lain kalau nak mintak tolong mesti cari aku tapi kalau aku yang perlukan pertolongan semedang je dia tinggalkan aku kat kampus dan aku kena balik naik teksi sampai kena kencing dengan pak cik teksi. mungkin kau tak paham, kau boleh baca entri ini.

dah dah. malas la aku nak cakap banyak banyak pasal anuarul faiz ni. nanti dia marah aku kena pergi kelas naik teksi lagi. so, aku pun tolong la jugak dia kemas rumah. ala rumah aku jugak kan. buat apa aku nak berkira walau dalam hati ni masih terasa tacing dengan peristiwa teksi tahu lepas tu. kan? kan? kan?

okay. penat mengemas rumah ni toksah cakap la. bergelen jugak lah peluh aku kaeluar. pheww... sapu sampah, buang sampah, mop lantai, lap cermin dan hasilnya rumah kitorang bersih berkilat dah macam cerita siti di alam fantasi dah. 

tapi aku yakin, tak sampai dua jam dari sekarang, rumah ni akan jadi macam tongkang pecah balik.

macam biasalah. gambar kembar aku akan menjadi model entri  ini.

No comments: