Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Wednesday, January 19, 2011

simon says, sebut betul betul.

aku kadang kadang sering juga membuat kesalahan ejaan. contohnya macam hari tu aku boleh tereja subsitute instead of substitute. sudah nampak kebodohan aku disitu sebenarnya. jadi disitu sudah menunjukkan yang aku ni tak lah perfect sangat. malah aku tak pernah pun salahkan orang kalau diorang salah eja atau salah sebut. cuma kadang kadang aku sedikit terkilan dengan fauziah ahmad daud.

apa kena mengena fauziah ahmad daud dengan entri aku ni? aku baru selesai search fauziah ahmad daud di youtube dan jumpa klip AF. aku tak tahu kenapa aku boleh stick dekat nyanyian dafi yang macam katak nyanyi lagu bangau oh bangau tu.

seperti sedia maklum fauziah ahmad merupakan juri dalam akademi fantasia.

aku bukanlah peminat setia akademi fantasia tapi aku tau lah jugak yang akak seorang ni merupakan juri tetap pertandingan realiti tv terkenal tu. 

maka seperti biasa dalam setiap minggu mesti ada pelajar akademi ni kena nyanyi lagu. dan ada sesetengah pelajar tu kena nyanyi lagu berbahasa inggeris dan kadang kala sebutan mereka tu tak berapa tepat. maka keluarlah komen dari juri si fauziah ahmad daud ni,

"dik, proNOUNCiation tu tak betul lain kali belajar lagi proNOUNCiation ya," kata beliau dengan yakin dah tepat. dan kedengaran agak ditekankan dibahagian proNOUNCiation tu.

aku tak kisah kalau orang lain yang sebut proNOUNCiation tu. tapi kalau fauziah ahmad daud yang cakap tu aku sedikit kisah.

"akak, it proNUNciation. bukan proNOUNCiation," kataku membentak bentak didalam hati.

entah la, aku sedikit terkilan bila seseorang  menyuruh orang lain menyebut sesuatu dengan betul tapi dia sendiri menyebut dengan tidak betul. 


serasa seperti meminta tips langsing dari adibah nor bak kata ayah aku. =.="

*****

ada satu lagi aku terkilan bila ada orang yang menyebut dengan tidak berapa betul. kejadiannya berlaku kurang lima belas minit tadi.

housemate: aduh. aku stress la...

aku: ha? asal?

housemate: dari tadi tak dapat konek ni. aku stress la.

aku: (diam seribu bicara)

housemate aku sudah semestinya seorang lelaki. dan bila seorang lelaki stress pasal tidak dapat konek aku dengan refleknya menutup celah kelangkang aku dengan tapak tangan. aku tak tahu. ia secara reflek. tiba tiba selepas aku menutup kelangkang aku tu housemate aku bersuara lagi.

"asal ni? kita pakai p1 wimax ni tak sampai sebulan lagi. takkan dah tak boleh konek kot,"

duh... aku tepuk dahi.

connect! connect! connect! bukan konek la bodoh...

No comments: