Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Wednesday, January 26, 2011

kenapa aku dah jarang update blog?

fuh... sooooo lama tak update blog rasa macam sangat tak tenteram hidup. ramai dah yang tanya aku kena lama tak update blog? bila nak sambung anak ikan? dan tak kurang jugak yang tanya kenapa sunyi je sekarang ni? helllowww... kau senyap boleh tak pinkguava. kau ingat kau femes sangat sampai orang nak tanya kau segala bagai. dan kau ingat orang lain nak sangat ke tanya kemana kau menghilang? kau jangan bajet kau hot boleh tak? aku tumbuk kau laju laju kang. duh... aku sedar aku siapa. aku sengaja senyap dari dunia blog semata mata mahu lihat betapa concern nye korang semua kat aku. tapi rupanya kau semua hampeh. sorang pon tak tanya aku dimana aku menhilang. aku tersentuh tau. tacing sangat. menci menci menci. kau diam pinkguava. jangan jadi bapok boleh tak?

oh ya, speaking about bapok ada juga sebenarnya yang tanya aku bila nak sambung anak ikan. but bila ada seorang manusia ni cakap aku punya cerita "anak ikan" tu di copy paste kan, so rasa cam malas je nak sambung.  rasa macam "kau ingat aku tak reti buat cerita ke?" hellowwwww??? kau ingat aku rajin sangat ke nak copy paste bagai tu? aku buat sendiri tau. bukan dicedok dari mana mana. penat aku pikir carik idea nak bagi kau baca then kau tunding jari macam tu kat aku? tacing tau.. sob sob sob T.T...

oh ya. lama sangat tak update rasa cam banyak sangat nak cerita. well, maklumlah aku kan memang terkenal dengan cerita yang panas dan meletup. oh, sekali lagi aku mempoyokan diri. kau diam pinkguava. kau ingat kau irene nadia martelor ke? sangat tak okay. muka jerawat penuh ada hati nak compare dengan irine nadia yang cun melecun tu. ye la... aku takkan mempoyokan diri aku lagi. aku sedar aku siapa. tau la aku tak pernah masuk Dara dot Com. *tetiba.

so... apa yang aku nak cerita ek? first yang pertama sekali... haaa.... sesi memasak bubur asyura. bagi aku mencarut dulu boleh tak. oh so dem penat tau mengacau bubur tu. dem it. fak fak fak... okay dah puas mencarut. so sekarang kita setat balik cerita tadi. pasal apa eh? oh ya. bubur asyura kan? sape kat sini pernah mengacau bubur asyura sila angkat tangan. ha... penat kan kacau bubur asyra tu? pergh... aku memang berasap la. sape tak berasap kalau yang datang tolong kacau nya tak sampai sepuluh orang. eh, turun la tangan tu. jangan angkat lama lama. oh ya, speaking bout tangan. gila penat kau kacau that bubur. berbirat lah tangan aku ni. kat sini aku nak nyatakan ketidak puasan hati aku. why sangat banyak kau nak masak bubur tu? i mean sampai lapan kawah penuh, kau tak rasa membazir ke? okay, biar aku bagi satu situasi nak bagi kau paham betapa membazirnya memasak bubur asyura tu banyak banyak. kat rumah aku ni, housemate aku yang kononnya suka makan that bubur ni dapat tiga bungkus bubur asyura. lets say, setiap rumah dapat tiga bungkus. okay, kat rumah aku ni yang habisnya sebungkus je. what happen to the two left? alamatnya di tongsampahkan lah. ha, kau cuba bayangkan pula kalau semua orang yang amek tiga bungkus tu pon hanya makan sebungkus je. dan the rest di selamatkan kedalam lori alam flora. kau tak rasa membazir ke? fuhh... dah la yang mengacau sampai lebam tangan tu aku. fak fak fak. dem dem dem... maka, jangan masak bubur asyura tu sampai lapan kawah okay... aku tak makan pon tau....!!!!

ni bukan aku. apa? kau ingat aku suka ke amek gambar time earth hour macam ni?
gambar tu je yg aku ada. aku memang tak suka ambil gambar entah kenapa muka pakcik yang kena earth hour ni aku boleh tersnap pulak. teeheeee. by the way, that is anuar. nampak macam garang kan. but dia sangat nice.

oh ya. tamat bab bubur asyura. hurm... apa lagi ya? oh ya. yang ini mesti cerita. aku telah berjaya memboloskan diri kegolok beberapa hari yang lalu. kau tau golok tak? cis kau ni. tengok cerita siam punya lah suka. sekali golok pon tatau ka? apadehal? okay. overall. golok just nice. but aku nak bagitau kalau kau kesana sila bawak kenderaan. jangan jadi macam aku yang masuk secara halal/haram/shubahah. kalau kau tak bawak kenderaan kau akan rasa sangat penat yang teramat sangat. fuhh...




"tak suite la warna kuning". ayat gedik itu bukan dari aku. harap maklum.

kau lagi? dem gila kamera. duh... =.="

kool. ada halal food. goyang yukk

speechless... kembar?

"hoping the winter"... dey... golok dengan london pon tatau beza ke?

then then. apa lagi eh. tadi rasa macam banyak nak cerita. oh ya. its about to holiday. wow. cant wait sangat tau. any plan?
1) gather dengan kak chot and azma kat mid (checked)
2) go to hantar mempelai which is my cousin yang dah gatal nak kawen (checked)
3) meeting my lovely niece. rindu la sangat kat dia. dah gi sekolah kot (checked)
4) online online online. harus okay (checked)
5) meeting someone yang dah lama janji nak jumpa. oh, sangat tidak sabar tau (checked)

dan apa lagi yang aku tertinggal? oh ya... machang. aku telah kembali ke machang semalam. sangat best berjumpa semula dengan che deal dan... okay che deal sahaja. sebab aku tak kenal pon muka muka lain tu. oh ya, by the way tak ada anak ikan hot pon. kau boleh berambus sebab kau tak hot. sangat mean kan aku. bla bla bla. what ever.

yg kacak itu saya. 

muka teruja itu penting. harus sangat.

kadang kadang saya bajet macam khairul fahmi

gambar che deal yang jelas sudah tersebar diserata facebook.

dan ya, cakap pasal anak ikan. kau ingat tak entri aku pasal konek tempoh hari. oh, rasa macam dem giler sebab ada orang search pasal konek. kau apa hal? kau ingat aku dr ismail tamby ke apa nak cerita pasal konek bagai tu? huh?

klik la kalau nak besar sikit. itu pon tak tau ke?

dah la. aku penat la nak menaip. dah nak tido. okay bai.

p/s: senang cerita. aku memang malas nak update blog lately... kau apa kesah?

3 comments:

Suhana2710 said...

huhuhu....pnjg entry...

pinkguava said...

panjang la sikit sebab dah lama tak update kan... hihihihi

Anonymous said...

bila penggedik mula menggedik!!! touching habis!!! uwekk!!