Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Thursday, January 6, 2011

lelaki juga pandai bershopping okay

oh penat. penat sangat. baru balik bershopping lah katakan.
anyway, bukan baru lah, yang betul betul shoppingnya adalah semalam. tak pe it still baru pada aku.

back then, sebelum kau nak membebel kat aku sebab bershoping sampai lima ratus ringgit tu aku nak menegaskan bahawa barang-barang yang aku shoppingkan itu merupakan barang keperluan okay. so, tiada istilah membazir di situ.

first and for most, aku telah berjaya menyambar sebijik printer canon di kb mall. wah, dah lama aku mengidam nak membeli printer ni. sem ni baru dapat. maka lepas ni makin rajin lah aku nak membuat segala bagai assigment tu. no more excuse. printer ni bukan mahal sangat pon sebenarnya. dua ratus sahaja. lagi pun ia benda yang berguna kan. so, aku tak nampak pon membazir di situ. maka lepas ni sape-sape yang nak print tu sila lah suruh aku eh. ala, kalau kawan-kawan aku kira murah je. hitam putih lima posen yang nak kaler kaler tu kira singgit la.



tidak hanya printer. aku juga telah berjaya membeli sepasang kasut camel active yang bernilai satu ratus tujuh puluh selepas dipujuk dengan penuh ghairahnya oleh akak promoter yang cun tu. ciss, ni yang aku lemah ni. patut lah semua promoter adalah perempuan. by the way, kasut tu aku beli ada sebab juga. hal ini demikian kerana kasut lama aku tu kalau masuk tandas mesti stokin aku basah. pelik kan? pakai kasut tapi stokin yang basah. sebab tu lah aku beli kasut baru tu. maka tak nampak pembaziran disitu sebenarnya. tapi sebenarnya agak membazir sebab aku boleh je nak beli kasut yang lebih murah, tapi nak buat cane der, akak tu cun syial. dia panggil aku abang pulak tu. cis, sape tanak beli derr.



bukan itu sahaja. aku juga telah berjaya melaburkan duit aku dengan membeli baju koporat yang baru. almaklumlah baju kameja aku yang lama kalau pakai kompem butang yang tang perut tu nak tertanggal. aku tajk tahu lah kenapa, bukannya aku ada six pack pun. tapi tak pe. since baju kameja tu ada potongan tujuh puluh peratus maka aku sambar lah dua baju tu. ha, lepas ni tak da la butang asyik nak tercabut je. pueh hati den.



selain itu aku juga telah membeli sehelai khakis untuk dipadankan dengan baju kameja aku tu. wah, harganya juga berpatutan maka tak salahlah aku beli seluar tu. lagi pun aku tak pernah ada khakis, semua jeans je. kau pun paham paham la kan pak guard kat tempat aku ni. grrr... berasap je diorang kalau nampak bebudak pakai jeans. semua nak disamannya. koyak rabak lah, lusuh lah, tak basuh lah. ish pak guard ni buta seni sungguh. dia tak tahu ke koyak rabak dan lusuh tu namanya fesyen. used and washed effect tau. pak guard ni kena amek course fesyen lah gamaknye.

eh, tidak hanya disitu ya. aku juga telah berjaya mendorong diri aku ke jefferson selepas ternampak sign board 50% kat depan pintu masuk dia tu. maka apa lagi aku beli lah tali pinggang juga tali leher disitu. hihihi. kelas sangat okay...



banyak lagi aku bershopping sebenarnya. ada lagi etc etc yang tidak seberapa sempat dinyatakan disini. antaranya aku telah membeli barang barang grooming aku macam cleanser, shever foam, toothpaste, razor, shampoo, berus gigi, gel rambut dan macam macam lagi. oh ya, tidak ketinggalan juga buku dan alat tulis. nama pun siswazah kan. ahakss...







p/s: tak sabar nak tunggu hari isnin. teehee....  ;)

No comments: