Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Wednesday, July 28, 2010

ditegur penunggu perpustakaan

Akhirnya aku update jugak blog aku ni.sudah lama tidak update, terasa kekok mahu menaip.aku malas sbnarnya mau mengupdate nya, tp bila sudah ditanya oleh rakan aku yg suka meneroka blog aku ini tp x pnah jd follower, lantas tergerak lah hati aku nk menaip.tp sblum tu, aku mintak maaf la blog aku ni xmenarik sgt.ya lah, aku bukan ada kisah cinta yg menarik mcm kau smpai bergaduh sikit pn nk tulis dlm blog, aku bukan ada kisah jiwang mcm kau smpaikan balak kau x text sehari pn nk catat dlm blog, aku jugak tidak punya kisah kasih syg mcm kau smpaikan pakwe kau add prempuan lain dlm fesbuk pn kau nk kutuk dia dlm blog kau, yg aku ada cuma kisah yg merepek2 je, smpaikan aku terpaksa berdialog dgn beruk untuk mendapat idea menulis.ok lah, kita tinggalkan la mukadimah aku yg merepek tu.aku ada cerita bagus.tajuknya, ditegur penunggu perpustakaan.

Eh, jgn takut.ini bukan kisah seram.ini untuk tontonan umum.jd pada ibu2 mengandung dan pesakit jantung [sama ada jantung berlubang atau jantung berair], kalau kau nk baca pn bole juga.tidak akan mendatangkan mudarat langsung.aku janji.kisahnya begini;

pagi selasa yg nyaman, angin sepoi2 bhasa, aku ke kampus seawal jam 8 pagi walaupn kelas bermula pukul 10 pagi itu hari.kau pelikkan?aku terlebih rajin sgt ke?aku sbnarnya tumpang kawan aku ke kelas, jadi disbbkan kelas beliau pukul 8 pg, aku terpaksalah ikut jadual beliau.lantas, disebabkan itu, aku mengambil keputusan mau lepak2 di perpustakaan, tambahan pula aku mau menyiapkan tugasan HRM yg terbengkalai itu.disebabkan perpustakaan itu dibuka pada jam 830 pg maka aku pn memaksa diriku menunggu diluar perpustakaan yg sekakang babun itu.

Arakian, smbil mendengar mp3 diluar perpustakaan itu maka aku sudah tidak perasan yg jam tgn aku sudah menunjukan tepat jam 835 pagi.lantas aku pun membuka langkah mahu masuk kedlm perpustakaan itu.tgn memegang tombol pntu, lantas disaat ini lah kisah 'seram' itu bermula.saat kaki melangkah masuk, aku ditegur pagi itu.oleh sang penunggu perpustakaan.tanpa salam 1malaysia mahupn salam muhibah, beliau menegur aku.,

penunggu kata: awak budak part brape?

aku kata: errm,.. part 3 encik.

penunggu kata: awk tau pukul brapa skrang?

aku kata: 835 encik. [sambil tgk kt tgn aku, tp mata aku meliar gak kt tgn dia.dia pkai jugak jam tgn.konpius sdikit ?_?]

penunggu kata: awk xboleh ikut jam awk.library xbukak lagi ni.lg 2 minit lg.

aku kata:??????

penunggu kata: awk x boleh ikut suke awk je.rajin pulak awk msuk library awal2.kalau nk tgk tv je baik xpayah lah.

aku kata: ????? [eh, pak cik tua kutuk ni dh lebih ni.kau xnampk ke buku HRM aku ni ckit punya tebal.skali aku hempuk kat kepala kau yg bruban tu, almarhum kau nnt]

maka disbbkan malas mau bertekak dgn penunggu perpustakaan yg sudah beruban itu, juga tidak mahu dicop budak kurang ajar, aku diamkan aje diri aku, lantas terus mencari tmpat duduk dn terus mau menyiapkan tugasan HRM yg terbengkalai itu.

tp hati aku tidak berapa tenang mau menyiapkan tugasan itu.terasa sdikit menyampah dgn penunggu library yg agak kurang ajar itu.xkn la masuk awal dua minit pn mau marah2.paling aku xsuka, kau tuduh aku nk tgk tv masuk library tu awal2.kau ni dh mencurahkan petrol yg dh naek harga pd api yg marak ni.dah la aku xsiap lg HRM yg encik pensyarah yg sgt ceria itu bg, kau mau menambh rasa bengang aku pulak.memang semua staff uitm ni annoying agaknya.dgn encik guard yg gila kad matrik dan sahsiah rupa diri, dgn mak cik cleaner yg x reti senyum, ini ditambh pulak dgn staff library yg menepati masa dan xpernah tgk tv.sgt berjaya lah uitm.baru la 1malaysia.ish, aku memang xpaham lah.btw, aku masih xpuas hati sbb kau tuduh aku mau tgk tv.kau igt aku kebulur sgt ke tv kau yg xdpt saluran HBO tu?



Lately aku busy sgt.so, aku xdpt slalu la nk update ini blog.harap kau paham la ye.lg pn aku byk quiz dan test akhir2 ini.encik pensyarah yg tidak punya emosi itu juga sudah warning dgn test MR beliau.dgn test E-DAGANG lg dua minggu.ouh ya, hampir terlupa, encik pensyarah yg suka tgk iklan telur dadar sheila rusly itu juga sudah mau bg kuiz esok pg.hurm, mau study lah.

No comments: