Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Tuesday, July 6, 2010

sepetang bersama bapak polisi

tengah sedap2 landing petang2 tadi tibe2 dpt text dr seseorg.. ouh, abg polis.

bapak polisi: ali, ada class lagi ke? pg td saya call awk x angkat pn.

aku: xda class hari ni encik [sebetulnya i ponteng class].. ouh, sy tido time tu encik. Sy kalau dh tido mmg susah nk bangun encik [agak2 la, kau call aku pkul 4 stgah in the EARLY morning mmg la aku xangkat, ingat aku ni IMAM MUDA ke nk bgun bt qiamulail sgala bgai tu].. Mintak maaf la ye encik.

bapak polisi: ouh, xpe2.. Hurm, kalau awak free sy nk jmpe awk petang ni..

aku: [oh tidak, nk ajak dating ke? Jgn pkir noty2 ok] ouh, bole2. Nk jmpe satu umah ke?

bapak polisi: bole jugak, tp kalau xbole 2, 3 org je pn xpe..

aku: ouh, bole2.. Ptg ni ye encik. Pukul bape tu?

bapak polisi: nt sy call awak balek..

aku: ok.

Mesti korg pelik kan cmne aku leh knal encik polis ni.. Cmni citer nye...

*FLASHBACK*
petang smlm time angin bertiup sepoi2 bhs, time rehat2 lepas blek shopping brg dapur tetibe je bunyik hon motor kt dpn umah. Aku pn menjengukkan kpala., seseorg yg tidak dikenali melabai2 tangan nya memanggil aku keluar. Aku agak takut gak, coz mak aku ckp kalau org yg tidak dikenali pggl jgn pegi kt die lgpun aku keseorangan kt umah.. Tp aku sesuaikan la mse mak aku bg nasihat tu, time tu aku 5 tahun, skrg dh 20 tahun. HE HE.. Aku pn melangkah ke arahnye.. Dia pn hulurkan tgn, aku menyambutnye dgn agak mesra..

dia: sy asri [bkn name samaran]. Sy polis.. [smbil kuarkn kad kuase dy, warna kuning. Mean die berpangkat lebih rndh dr inpector. Sarjan or something]

aku: ouh, sy ali [mmg nama aku pn]. Sy ada bt salah ke encik?

dia a.k.a asri a.k.a bapak polis: eh, x da la awk buat salah. Sy cuma nk tnye je..

aku: ouh, mengenai ape encik? [kataku berlagak formal, padahal dia xpkai baju polis pn]

asri polis: pasal jeep yg kt ada dpn umah awk td.

aku: ouh, jeep tu.. Sy dgr jeep tu curik punye ek?

asri polis: ye. Td ipd kota baru bru dtg ambek. Ape yg awk tau pasal jeep tu?

aku: sy tau yg jeep tu jeep curik je la. Tu pn kwn sy yg ckp. Dia pn tau dr tuan rumah [alamak, dy suspek aku ke? Aku ni brake keta pn xtau yg mane satu xkn aku yg curik kot].

asri polis: hurm, bole sy jmpe kwn awk tu?

aku: dia xda skrg ni encik. Semua housemate sy kluar..

asri polis: cmtu ek? Bole bg no phone awk? Sy igt nk jumpe awk esok la, bwk kwn awk skali k..

aku: ok, 013*******..

asri polis: ok, sy miscall awk ye..

aku: ok, dpt dh..

asri polis: cm ni la, nt kalau sy free sy nk jmpe awk dan kwn awk tu. Nk jmpe awk nt sy call awk.

aku: ok

*flashback tamat*


camtu la kisahnye aku knal abg polisi ni.. And petang td aku pn bwk la nuar [kwn aku yg tau pasal jeep curik tu] jmpe ngn dia.. Abis la kitorg xpasal2 kne tolong pihak polis bt undercover untuk tgkap suspek yg curik keta tu. Dia syak jiran sblah umah ktorg ni.. Hurm, lame la td ktorg disoal siasat. Tp dpt gak la milo beng pree. Abg polis ni la yg blanje. HE HE. Menurut dia tmpt kawasan kejiranan ktorg ni mmg slalu berlaku kejadian pecah umah ni. Dia suruh la ktorg berhati hati.. Hurm, camtu la kesah serba sedikit aku di interview oleh polis.. HE HE.

Moral of the story is, barang siapa yg membantu pihak polis, nescaya akan dpt milo beng free. HE HE

>terima kasih abg polis sbb blanje milo ais<

No comments: