Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Friday, July 16, 2010

peleseran yg indah

Tiba2 dpt incoming call dr suhana idris jam 10 td. Ghaib terus luna maya dlm mimpi aku tu.. Ada cerita bgus dr beliau. Mau peleseran ramai2 di kb mall yg indah permai itu. Katanya che deal juga turut serta. Terus masuk bilik air.. Alamak, kurang hajaq pnye luna maya. Dia telah menyebabkan aku terpaksa mandi wajib pg ini. Hurm, tak mengapa, siap2 terus naek teksi.. Ouh, pak cik teksi yg pkai kopiah, sudah rasa tidak sdap ati. Tau2 je la, aku kn ada sejarah itam ngn pak cik teksi yg berkopiah ni.. Smpai kb mall yg indh permai, pak cik teksi hanya mintak seringgt je. Sgt baek ati. Terima kasih pak cik teksi.. Sudah pkul 11, btg idung mereka2 yg berjanji itu mash tidak kelihatan. Sgt pntang bg aku org berjanji dtg lewat.. Tp xpe, aku cuci2 mata kejap kt pc fair yg ada kt dlm kb mall itu.

Tiba2 nmpk eren yusoff ber'cat walk' dgn dek faey dan farah mywap.. Smpai pn mereka.. Tp btg idung yg lain tidak nmpk lg.. Kata eren yusoff, mrk mash bermekap2 lg kt umah. Ouh, lg 1 pntg aku, sdh lmbt mau mekap2 pula. Kata ku dlm hati.. Tp xmengapa, lantas kami terus ke pacific bowling... Duduk2 disana dlm 15 minit maka smpailah suhana idris, faradila nordin dan nurul izati. Oh, ada bersama mereka jonor lara.. Maka terus booking bowling. Kami berlima shj yg bermain, iaitu aku, no, tie, sh dan f.. Eren yusoff tidak mau maen. X tau mengapa. Tiba2 dtg kamal asyraf terkedek2 kearah kami. Ouh, sudah tau knapa eren yusoff tidak mau berboling. Dia ada agenda tersembunyi. Ada udang disebalek kuew teow goreng penang. Tidak mengapa. Sdkit frust sbb aku kalah bowling. Tp xpe, sbb eren yusoff mau blanja pizza hut..

Eh, eren yusoff sudah ilang. Rupenye pegi 'meeting' dgn encik kamal di secret recepi.. Lntas ramai2 trun ke sr dgn niat mau kacau daun... Tidak sia2 ke sr. Dpt makan kek free. Tp sisa2 mrk shj la. Xpe, asalkn dpt makn. Ye la, aku mana penah mkn sr ni. *ayat touching*.. Lpas abiskn sisa2 kek itu, terus ke foof court dibhgian atas... Aku tidak makan.. Sudah mau masuk waktu solat jumaat... Sdkit drama umpat keji dan caci maki berlaku di food court pd hari jumaat yg suci ini.. Ouh, sdah masuk waktu solat jumaat. Kamal asyraf mempelawa menghantarku ke masjid muhammadi. Katanya ruk selamat brada disana.. Slpas anta aku kesana, lntas dia pulang kerumah. Mau ambik adiknya katanya..

Lepas solat, aku hantar pesanan ringkas pd ruk selamat suruh minta tunggu aku di dpn masjid. Ouh, rupanya aku dikencingkan pd hari jumaat yg mulia ini.. Ruk selamat brada di machang rupenya. Ouh, sdkit panas hati yg membara ini, sudah la mak cik peminta sedekah ini asyik shj menadah tgn.. Bertambh panas rasa dihati.. Akhirnya, aku membawa ati yg panas membara ini menaiki teksi. Ouh, teksi lg. 8hengget lg melayang dr msjid ke kb mall.. Kesian pakcik teksi 2, lpas smyg jumaat dh dpt dosa sbb menipu penumpang..

Smpai di kb mall, ada cerita bgus dr jonor lara dan dek faey, mrk ada broadbnd dan kamera baru brsama mrk. Apa lagi, posing2 la dgn kamera dek faey yg baru itu. Dan rupanya che deal tidak dpt turut serta. Tidak mengapa, mash bole bersbr. Ouh tidak, perot sudah lapar. Tp pizza hut ramai org.. Lntas ajak nurul izati ke mcd, bungkus mcd dn bawa ke piza hut..

Mkn2 mcd di piza hut. Teringat yg eren yusoff mau belanja aku. Lantas mintak tmbh order berupa 2 ketul chiken wing.. Ouh, sgt enak. TERIMA KASIH EREN YUSOFF. *perlu mention ini*. Lepas mkn2, faradila nordin, suhana idris, nurul izati dan jonor lara mau pulang. Dek faey mau bertemu teman lama sebentar. Maka diajaknya aku dan eren yusoff menemaninya. Lepas dek faey chit chat dgn teman lama nya, kami pn pulang.. Cube teka kami pulang naek ape? Ya, tepat skali. TEKSI..

Ouh, indah skali peleseran dihari jumaat ini..

*blog aku tidak ramai pengikut. Jd, tolong la invite kengkawan kau utk singgah ye*

No comments: