Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Saturday, July 17, 2010

entri yg banyak subtopic

entry kali ni byk ckit yg aku nk ckpkn, so byk la jugak subtopic dia.

(i) faradila nordin sudah tua

pertama sekali, aku nk ucap selamat hari jadi kat kau dila.sanah helwah.kau kena igt yg kau dh tua.jadi jgn la nk huhahuha mcm budak2 kecik lagi ye.tunjukkan contoh yg baek kt adik2 kau yg chumel ni.cntohnya aku ni ha.aku kena diberi cntoh yg elok, baru la aku ni berguna pada warga pertiwi. *chewah*.dan satu lagi, aku igt nk bg kau hadiah, tp kau tau la kan, aku manelah tau selera warga2 tua ni mcm mana.nanti aku bg hadiah yg ikut selera aku kau xnak pulak.kan dh membazir.kalau dh membazir xdapat keberkatan.kaf ba ra kaf alif ta nun.HA HA.apa2 pn, aku harap kau gembira sentiasa melewati hari2 emas kau ok.kawan selamanya :)


(ii) sakit hati

ok.aku sakit ati.5org housemate aku baru je pndah dr rumah ini satu jam yg lalu.kau mesti ckp 'lantak lah dorg nk pndah pn'.ok, aku pn ada berfikiran bodoh cm kau jugak seminit yg td.tp lepas aku pikir2, kalau dorg pndah [dh pndah pn sbnarnye] maka bertambahlah duwet sewa umah, bil elektrik dan bil air kt umah aku ni.yela, cube kau pikir secara logik, kalau dulu kitorg kena bhagikan semua blanja yg apa jadah tu kpd 14 org, tp kini kena bhagikan kpd 9 org je.mesti la bertambah perbelanjaan perkapita kitorang.dah satu kerja lagi ktorg yg laen2 ni nk carik umah baru.sgt sakit ati!!


(iii) petrol, diesel, gula dan gas

aku rase msti kau tau aku nk ckp pasal ape kan?ya, tepat skali, ape2 jadah yg aku tulis kat atas tu dh pn naik harga.walau aku ni xberkeluarga, tp aku amek kesah jugak la.ye la, aku g clas naek moto, even aku tumpang kwn aku, tp aku kesian la kt dia, dh kne tmbh perbelanjaan dia kt bhgian bhn bkar moto dia tu.lagi pn aku kesian pulak kat emak dan ayah aku kt kmpung tu, dh kne tambah perbelanjaan.kata encik perdana menteri yg bijak pndai tu, pengurangan subsidi ni untuk jangka mase pnjang.entah aku pn xtau.encik PM buat la keputusan yg encik PM rase bijak.yelah, rakyat2 encik ni terpaksa ikut je.rakyat2 encik kan bodoh2 belaka..


(iv) sakit baru

ish, aku rase aku dan penyakit ni memang x boleh nk dipisahkan.semua penyakit nk hinggap kt aku.tangan aku dh mula gatal2.malah dh bernanah pn.yelah, aku asik garu2 je.aku pn xtau sbb ape.memang aku ada alergik makanan laut, tp benda alah tu dh makin teruk.dulu aku ada gak makan mknan laut ni sume, tp xda la teruk sgt tgn aku ni.skrg dia dh makin merebak.kaki aku pn dh kne gatal2.ish, aku ni dh la jenis malas nk bt appoiment dgn encik2 doktor ni.lagi2 pulak kalau encik doktor tu sarankan aku mkn ubat, alamatnye smpai kesudahlah aku xsihat2.aku ni memang malas nk mkn ubat ni.sudah muak.paling2 aku suke makan pn panadol je la.ouh ya, ckp pasal panadol ni, aku baru je mkn 2 bijik panadol pg td.entah la, bgun pagi idung dan tekak aku ni dh buat perangai pulak.idung aku dgn tersumbatnye, tekak aku pulak asik nk batuk2 je.ish sakit lagi, xsukela cm ni.menci menci menci. :p


mau pegi mandi la.perut pn sudah lapar.mkan yuk!
:D

No comments: