Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Thursday, July 22, 2010

bercakap dgn monyet

Aku semakin gila glamer akhir2 ini.smakin ramai yg mahu menemuramah aku.aku pn xtau, sehinggakan ada seekor monyet ini mahu menemuramah aku kelmarin.lalu aku bersetuju.kata beliau temuramah ini akan dimuatkan didalam the monkey daily ari ini.tp aku xnampak pulak surat khabar itu ini hari.dan menurut sumber yg bole dipercayai, akhbar telah diharam siarkan dan bakal dibekukan penerbitannya kerana sering menghina kerajaan.berikut merupakan temubual aku dgn beliau.

Q: hai encik ali.u bole berbhsa monyet.
A: bole la ckit2.tp lebih afdal berbhs malaysia.baru kool.

Q: ya, kool.jd bole crita sikit pasal diri u?
A: i am a typical malaysian guy.aku gemok dan aku suke buat orang lain hepy.tp aku sdikit kurang hepy akhir2 ini, sbb pasukan aku kalah worldcup.walau bgaimanapn, aku xpenah beriman dgn mane2 sotong kurita.

Q: u ckp u malaysian.?bkn malay ke?bkn melayu?
A: well, aku percaya pada gagasan 1malaysia.

Q: wow, sound good.tp i hate that PM.he increase the petrol price lately.
A: kau pedulik ape dia naikan hrga petrol.kau bkn pakai kereta pn.kau monyet bergayut ajelah.aku sygkn dia sbb sejak dia naikan harga gula dan petrol, aku mula pentingkan kesihatan aku.aku sudah sering berjalan kaki dan aku juga sudah kurangkan gula dlm mknan aku.

Q: wow, u marah nmpaknye.chill dude.so, what do u think about 1malaysia?
A: aku xmarah tp aku sensitif ckit akhir2 ini.hormon tidak stabli.period brg kali.hurm,, aku setuju jugak dgn 1malaysia ni.negara kita bkn zoo utk diasingkan rakyat mengikut kandang.walau aku sdikit xpuas ati dgn ahli dewan negara yg blagak seperti penghuni zoo sms berhujah.

Q: ouh, bgitu pndgn u.so,knape u berbloging?
A: ikut ati, aku nk ckt lantak aku lah.tp since aku ni seorang yg bajet poyo dan ntah pape, aku akan jwb secara skema dan poyo.aku menulis blog sbb aku nk luahkan isi hati aku.lgpn aku sudah bosan dgn hobi mengumpul setem tu.

Q: ouh..so, i dgr citer u bole tgk mase dpn ye?how it happen?
A: well, aku suke tgk citer ilusi lately.mayb aku dpt ilham drpd citer tu agaknye.

Q: so u bole la tgk masa dpan i?
A: aku dpt bygkn yg kau akan jd monyet paling genius didunia.satu2nya kaum beruk yg boleh berckp dan menjadi wartawan terkenal.ya, aku xtipu.aku bole dpercayai mcm si paul jugak.

Q: eh, mcm tu ye?trima kasih la ye.so ape yg u boleh ramal pasal u?
A: kau ni byk tanye la.well, aku paham sbb ape kau jd reporter.aku dpt bygkan aku akan kurus 15 tahun akan dtg dan aku akan jd duta jusmate 5 serta aku jd seorang maketer yg berjaya.aku akan pakai kereta bmw 5 series, dan punya banglo mewah yg berdkatan tasik.

Q: wow, tingginye angan2 u.lg ape yg bole u ramal?
A: well, aku bkn angan2.itu ape yg aku nampak pd mase dpn aku.well, aku sdang nampak suhana idris berjaya menjadi bisneswomen, dan berkahwin dgn org yg berjaya.aku nampak eren yusoff sudah membina laman sosial sendiri dan menjadi jutawan internet juga bisnes anak ikannya yg smkin maju.aku juga nampak faharizan hassan yg berkereta besar menjadi seorang gabenor kt bank negara.aku nampak faradila nordin yg berjaya dgn bisnes kateringnya dan anak2nya yg sering di'kickboxing' olehnya.juga nurul izati yg berjaya dlm bisnes sendiri tp masih dgn sikap blurnya.dan dek faey yg masih mencari cnta sejatinya.

Q: wow, panjang lebar u pnye ilusi masa dpn ya?well, sape mereka2 yg u mention td?
A: mereka nyawa aku.

Q: wow, byknye nyawa u.
A: well, aku perlu berkawan untuk hidup.lgpn aku percaya pd kata pujangga orang kampung aku.mereka ckp berkawanlah smpai mati.walaupn ada kawan yg makan kawan.

Q: so, ape pndangan u dgn kawan makan kawan?
A: kawan mkn kwn bukan mcm kau kunyah pisang kau tu.dia lebih kpd gunting dlm lipatan dan suka main tikam belakang.kau jgn ngade2 nk tanye aku main tikam belakang tu ape.aku tau ape yg kau cube maksudkan.tp aku bkn songsang.aku sgt pembaris.walau aku sdikit lembut.

Q: yalah, baru i perasan u sdikit lembut.u pondan ke bapok.?
A: ouh mulut kau pn choi jugak ye.well aku xrase aku pondan atau bapok.aku xberpakaian mcm pmpuan.x pakai rantai atau gelang dan juga subang.tp aku pelik kenape laki2 yg bajet jantan dan sgt keras yg pakai rantai, gelang dan subang kau xpggl pondan atau bapok?sdangkan mereka lglah menyalahi hukum allah.tp manusia yg lebih bersikap lemah lembut pula yg sering ditunding jari.kau sgt sarkastik.kau patut tggal dlm zoo.ouh, aku lupe yg kau monyet.

Q: nampknye u smakin naik minyak.i mintak maaf la ye.ok lah i rase smpai cni aje temuramah kita.u mkan pisang?jmput la mkn.
A: maaf.aku puasa.lgpn aku smkin gemok.kau nampak kan.

Q: ya, i nampak tu.well, apa kata2 terakhir u?
A: aku nk ckp slmt hari jadi kpd nurul izati baharudin..

Q: ouh, sweetnye.well terima kasih atas kerjasama u.
A: sama2

*aku boring.aku akan merepek time aku boring.tp repekan aku ada makna.sila kaji*

No comments: