Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Thursday, July 15, 2010

anekdot

Aku update blog ni just mau isi mase lapang je. Boring2 duduk umah. HE HE.. Lgpn esok xda clas mandarin so bole lah tdo lewat.. HA HA.

Ok lah. Ini just sdikit anekdot aku untuk hari ini. Ye la first time aku brada dikampus uitm kota baru, kota keriangan itu slama 10 jam. Tidak lebih tidak kurang.. Ya, aku x tipu, aku brada di situ dr jam 8 pagi hngga jam 6 petang..

Awal pg pkul 8 sudah bermula clas Product Management yg amat mengantuk dan membuhsankan itu. Untuk menghilangkan rasa mengantuk yg teramat sgt sekali itu, aku ambil inisiatif untuk main wall dgn Eren Yusoff. Sambil kutuk2 cik Syikin Sahaja yg ura2 dia tidak akan dtg klas yg sterusnya. Sambil texting2 dgn Dek Faey yg suka luahkan perasaan itu. Sambil jeling2 kat Zurkarnain Islam, Anuar Chelsea dan Mohd Amirol Museh yg berpakaian serba baru.. *jeles*

Strusnya pkul 10 menapak pula ke bgunan hq sbb ada clas Marketing Research kt ctu. Agak penat dr block a ke hq itu. Sambil lari2 anak sbb takut dikejar2 anak oleh encik guard sbb xpkai kad matrix.. Clas MR yg buhsan itu jg smkin membuhsankan. Lantas smbung maen wall ngn Eren Yusoff. Ada crita bgus, dia sudah buleh online free.. HA HA.. Ouh, terlupa pula, smbil kutuk2 dan umpat2 encik pensyarah yg suruh org present tp last2 dia plak yg proceed.

Strusnya, menapak smula ke blok b yg jauh bribu batu itu. Perot sudah lapar. Pukul 12 sudah rupanya. Adegan yg sama berlaku bila cuba lari2 anak dr encik guard. Ouh, trlupa lg, sambil menjerit2 nama Suhana Idris bila terserempak dgn abg kacak msa turun tgga td.. Drama yg sama berlaku masa kelas hrm jam 12 itu. Fesbuk, texting, umpat, kutuk. Dan ya, curik2 bce novel sbb tidak sbr mau bce bhgian climax..

Tamat sudah derita hari ini. Dpt msg dr encik kembr siam yg ckp dia xblek pkul 2 itu sbb ada meeting fintenz pkul 4 nt.. Aku x kesah.. Jumpa encik kembar siam dan mkn nasi kukus smbil ditemani anak2 ikan yg bertiga itu.. Suhana Idris, Nurul Izati, dan Faradila Nordin. Dan skali lg memperli2 cik Suhana Idris apabila abg kacak itu makan tgah hari di kedai yg sama..

Sejurus mengucapkn bye2 kpd anak2 ikan yg vogue da vase itu lantas aku ke surau brsama si kembar siam itu. Solat zuhur tidak smpai 5 minit. Turun ke library. Smbung baca novel sambil si kembr siam buat sdkit ulang kaji.. Sambil aku menonton lobo yg ada alec dan noah yg sgt kacak itu..
Ouh tidak lupa lyka yg tidak kurang chanteq itu.

Pkul 4, si kembr siam bersiap mau ke meeting fintenz.. Aku smbung bc novel. Baca baca baca baca baca baca.

530 ptg, library sudah lengang. Akak library yg kemas2 buku tu cm bg hint nk halau je. Lantas terus kluar. Ambil inisiatif tggu si kembar siam dkat bus stop yg berdkatan.. Si kembar siam mcm lmbt lg.. Smbung baca.. Smbil ditegur oleh encik mat saleh, dan puan minah saleh yg bertanya arah bank. Mungkin buta org puteh ini, lantas mengarahkan jari telunjuk kt citibank kt blakang aku.. Mereka mohon maaf smbil pegi ke arah bank yg sekakang babun itu..

Mau smbg baca, tp ternampk si kembr siam sudah terkedek2 bermakna besedia mau pulang.. Ouh, sudah 6 ptg.. Pulang kerumah, smbil maki maki encik dan cik pengguna jalan raya yg bwk kereta seperti tidak punya lesen. Sambil melayangkan jari tengah kat penunggang motosikal yg langgar lampu merah. Sambil cuci cuci mata. Sampai rumah terus solat asar dan terus sambung main wall dgn Eren Yusoff..

*terlalu pnjang untuk dipanggil anekdot. HA HA.. Ouh ya, kembar siam tu kawan baek aku. Ouh ya lagi, aku happy gler sbb wakaka crew menang showdown.., dan Eva Najiha serta Tini Bahar, giler battle crew itu gila sbb itu mereka kalah. HA HA HA*

hari yg sgt penat. Sudah mau tidur. Selamat malam..
Shut down!!

No comments: