Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Wednesday, December 8, 2010

Bila aku sorang sorang maka aku teringat zaman matrik




Aku rasa macam sepi sangat sekarang ni. tak tau lah kenapa. Mungkin disebabkan kebosanan yang giler melampau kat rumah ni. time sunyi-sunyi ni aku rasa rindu pulak kat kawan-kawan.

                          i wake in the dawn to showers of light                         
Moments of emptiness around
Floating away with auras of hope
But reality bring me to the ground

Seriously rindu giler. Lagi-lagi bila teringat kenangan kat matrik. Aku rindu zaman matrik. Well, mungkin sebab zaman matrik berlalu sekejap sangat. baru nak kenal-kenal dah habis belajar kat situ. that why rasa cam rindu sangat zaman tu. Well, aku nak buat macam mana kan?

What can I do?
What can I say?
I need a place to hide away
Just for a while, just for a smile
Just for a life I used to know

Kalau nak diingat-ingat banyak kenangan time kat matrik dulu. Aku rindu kenangan tu. Ya, aku rindu nak melenggang ke koop ramai-ramai sebelum masuk kelas, rindu nak duduk-duduk buang masa sambil kutuk encik raid kat depan dewan kuliah, rindu nak lepak-lepak kat kafe b sambil kutu pak cik yang buat mash potato tu, rindu nak buat bising kat library, oh ya dan paling penting rindu nak buat barbeku sama-sama tu. Siap nyanyi-nyanyi lagi time barbeku tu. Seriously cam camp-fire. Wah, you know how I miss kenangan time matrik kan?
 
Where every song
Was filled with words of love and not of anger
Where did they go?
Why did they leave me far behind?

Dan ya. Kalau boleh aku nak kembali ke zaman tu. hurm… ridunya kat bebudak A1T2, bebudak aras 1 blok C3, bebudak kuliah satu, dan of course rindu giler kat semua pensyarah. Especially encik raid. Siapalah yang jadi mangsa cucuk pendrive  tu tahun ni? juga encik yang ajar math yang-ada-bagi-chocolate-cake-tu-yang-aku-pun-dah-tak-ingat-nama-dia. oh, ni yang susah ni kalau duduk sorang-sorang. Mula lah nak rindu semua benda.

Cause I don’t wanna be alone
Oh oh
Living life all on my own
Oh oh

I don’t wanna live my life in isolation
Filled with empty decorations
Cause I wanna be with the people that I know
Who will do the things I do
Oh oh

Dan semestinya kalau diingat zaman matrik mestilah teringat masa join forum dan pengucapan awam tu. Memang kenangan yang melucukan yang tak boleh dilupakan. Dan semestinya masa join sajak tu. Oh aku sampai sekarang kecik hati sebab tak de orang datang tengok aku bersajak. Nasib baik ada ain and nurul. Disebabkan sokongan padu dioranglah maka aku berjaya mendapat tempat ketiga. Hailooh…

Making all my dreams come true
Oh oh
I don’t recognize the shadows on my door
Although I’ve seen them all before
Because the only thing I really want is to be with you

Dan semestinya aku rindu masa nak lepak sama-sama ngan korang. Rindu nak masuk kelas lambat sebab nak pergi koop punya pasal sebab nak beli hot dog and air vitagen, rindu nak mengumpat encik syamsul baharin sebab selalu bagi keluar kelas lambat. Eh, bukan niat nak kutuk dia pun, dah dia bagi keluar lambat, dah lah masa makan tengahari pulak tu. Apa dia ingat kitorang ni tak amek lunch ke?

I look at the sky, it looks back at me
I can’t here the silent melodies
I know I’m here yet I am lost
Blown in the confusion by the breeze

Hiding my face, crying alone
I need to find my way back home
Back to the place, the wonderful days
Living the life I used to know

Lupa pulak nak mintak maaf kat cikgu-cikgu yang aku selalu kutuk tu. Hurm, seriously aku tak boleh duduk sorang-sorang, mulalah teringat zaman syahdu kat matrik. Kepada budak-budak matrik Melaka batch 2008/2009 tu aku nak bagi tau ni, aku rindu lah kat korang. Especially kat bebudak A1T2, dan semestinya budak C3-1-12. Oh ya, aku dok dengar lagu ni lah yang membuatkan aku rasa bertambah rindu kat korang. Well, lagu ni ada cam kena mengena ngan aku sikit-sikit. So, apa lagi, go to chorus!!!

Cause I don’t wanna be alone
Oh oh
Living life all on my own
Oh oh
I don’t wanna live my life in isolation
Filled with empty decorations

Cause I wanna be with the people that I know
Who will do the things I do
Oh oh
Making all my dreams come true
Oh oh
I don’t recognize the shadows on my door
Although I’ve seen them all before
Because the only thing I really want is
to be with you…*

Dan semestinya apa yang aku nak sekarang ni adalah to be with all of you. Miss all of you damn much. Korang rindu aku tak? Wah… hahahaha… untunglah kalau ada orang rindu kat aku. 
cuba cari yang mana satu aku? yang paling ensem tu lah. sampai esok la korang tak jumpa. sorang pun tak da yang ensem

forum ekonomi

hijau kan kitorang? sejuk mata memandang. eceh...
budak c3 yang sangat gedik

;)
*Empty decoration,
Douglas Lim and Chlesia Ng,
Kopitiam tv series OST.

No comments: