Belog ini adalah dari idea penulis sendiri dan kalau ada plagiat tu maka penulis akan kreditkan kepada tuan empunya. oh ya, untuk bacaan umum, cuma kekadang ada diselitkan kelucahan yang kadarnya tidak berapa melampau. oh ya, sila hubungi saya di sini; alizainalabidin77@yahoo.com

Saturday, January 15, 2011

review filem magika

aku tak kesah kalau kau nak kata aku ketinggalan zaman ke apa sebab cerita tu dah setahun baru nak buat review. aku peduli apa, sebelum ni aku tak sempat tengok pun cerita tu baru malam tadi dapat tengok selepas didownload secara haram.sebelum aku cerita lebih lebih aku nak rating la sikit cerita magika ni. FYI, aku tak pernah tak suka cerita KRU tapi untuk Magika ni aku rasa cam nak bagi 4 bintang je over ten. betul, aku tak pernah tak suka carita KRU tapi cerita magika ni buat aku meluat gila, geli pun ada. mungkin sebab aku tak suka tengok cerita yang berunsur musical kot? eh, tapi aku suka tengok Glee dan HSM juga. okay, kesimpulannya aku tak suka tengok cerita yang berunsur musikal yang dibuat oleh oarang melayu. ya, MELAYU. aku rasa orang melayu memang tak da bakat dalam buat cerita berunsur musical.

mana taknya, sekejap sekejap menyanyi. naik menyampah dan meluat jugak lah. tapi apa yang harus dipuji ialah dia punya teknik CGI. aku memang solute habis lah. kat sini aku sediakan 10 sebab kenapa anda perlu menonton magika. aku malas nak taip banyak banyak

10 sebab kenapa anda perlu tonton magika yang telah didownloadkan secara haram (sebab kat panggung dah tak da maka tengok kat lappy je la)

1) anda boleh gelakkan mawi yang langsung tak reti berlakon. dan rasa sedikit poyo bila mawi yang membawa watak badang menggelarkan dirinya Bad. i mean wetehel?

2) dengan menonton filem ini anda boleh melihat betapa tak sedapnya suara diana danielle bila dia menyanyi. ntah pape. kau ingat muka kau cantik kau ada pakej lengkap nak jadi penyanyi? oh tolonglah jangan jadi penyanyi lepas ni. FAIL okay.

3) again anda dapat membuatkan diri anda mahu memaki hamun mawi sekali lagi dengan teknik dia buat rambut yang guna-jari-pun-boleh tu. guna rambut pelsu yang tak nampak sangat pelsu tak boleh ke?

4) again anda boleh menggelakkan mawi yang membawa watak badang which mean orang yang kuat tapi bila jari terluka sikit mula menjerit cam bapok. kebal ke apa macam tu?

5) oh ya, juga anda boleh melihat betapa tak senonohnya nabil bila diana danielle tanya "nampak adik saya tak?". boleh nabil yang menjadi orang minyak tu jawab "dulu adik sekarang dah besar dah" yang mana merujuk kepada adik yang lain. duh!!!

6) dan semestinya anda boleh menonton banyak babak menyanyi yang entah pape. dan ziana zain yang suara sedap gila tu boleh jadi suara maca kartun je bila menyanyi. duh!!!

7) dan yes, aku tau mahsuri ada keturunan siam tapi perlu ke vanida imran yang menjadi mahsuri tu cakap siam tapi keluar telo perancis. come on...

8) pak pandir memang nampak sangat pandir.

9) maya karin still nampak cantik.

10) naga m.nasir nampak sangat kartun. dan nampak ala kebaratan sikit. sebab aku aspek naga dia bentuk macam tarian singa tu. =.="

1 comment:

Anonymous said...

mane nk download cite nih?